"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2017. május 17., szerda

~ INDIAI KÓKUSZTEJES ZÖLDSÉG KORMA ~












Ha egy gasztro-blogger szóba elegyedik egy másikkal és az történetesen a világ másik végén lakik, tuti biztos, hogy többnyire kajákról, fotózásról és receptekről csevegnek javarészt... És ha az illető Indiában él, akkor még izgalmasabb lesz ez a dolog. Amellett, hogy megismerkedhetünk egy távoli kultúrával, megismerünk egy érdekes embert, bepillantunk az ő világába és konyhájának ízeibe. Különleges..., és felettébb inspiráló. Mivel Pratik vegetáriánus, a konyha terén nyilván a zöldséges ételek, a gyümölcsök, a fűszerek és a desszertek kerülnek szóba az eszmecserék során. Meg persze az élet, ahogyan ott élik. Annyira felizgatta a fantáziámat az indiai konyha, hogy túllépve a pörköltön, főztem egy autentikus indiai kaját. Csupa zöldség, rengeteg fűszer, kókusztej, basmati rizs, lime, joghurt és mazsola... Elképesztő harmónia egyetlen tányéron. Csípősen egyszerűen isteni volt! Kóstold meg, nem fogod megbánni, még ha húskedvelő is vagy...


Hozzávalók 4 személyre: 2 szem burgonya, 1-1 csésze apróra felkockázott sárgarépa, zeller, karfiol, kukorica, zöldborsó,  konzerv csicseriborsó , 2 szál zöldhagyma, 4 gerezd fokhagyma , 4 kanál oliva olaj, 1 csokor koriander vagy petrezselyemzöld, 1 db. magozott chili paprika, 1 ujjnyi gyömbér, 1 lime, 200 gr. görög joghurt, 200 gr. kókusztej, 2 evőkanál sűrű paradicsom püré, 50 gr. kesudió. Fűszerek: 1-1 kávéskanál só, chili pehely, tört koriander, tört római kömény, őrölt kömény, örölt gyömbér por, kurkuma, currypor, őrölt szegfűszeg, őrölt kardamom, barna cukor.


A burgonyát egy közepes méretű edénybe tegyük fel főni, és forraljuk fel. Hagyjuk 5 percig forrni, majd adjuk hozzá a zöldségeket. Hagyjuk, hogy forrjon még 5 percig, majd szűrjük le az edényt, és tegyük félre a zöldségeket.
    
Miközben a zöldségek főnek, kezdjük el a vegetáriánus korma szósz elkészítését. Melegítsük fel az olajat egy közepes méretű edényben, közepes magas hőmérsékleten. Adjuk hozzá az aprított hagymát és süssük, alkalmanként megkeverve, amíg puha nem lesz, körülbelül 5 percig. Adjuk hozzá a reszelt  gyömbért és az aprított fokhagymát, és süssük még 2 percig. Ez után adjuk hozzá a paradicsompürét és az összes fűszert. Keverjük össze, majd tegyük vissza a edényt a tűzre. Amikor a fűszerek illatosak és a paradicsompüré karamellizált, körülbelül 1 perc elteltével,  hozzáadjuk a kókusztejet, a kesudiót, a lime levét, reszelt héját és 1¼ csésze vizet. 5 percig főzzük alacsony hőmérsékleten. Az elkészült paradicsomos fűszeralapot adjuk hozzá a párolt zöldségekhez.
    
Keverjük hozzá a joghurtot és a barna cukrot, és adjunk hozzá még egy kevés tengeri sót, ha szükséges. Forraljuk fel és szórjuk meg a kormát vágott korianderrel. Tálaljuk forrón, mazsolás rizzsel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése