"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. augusztus 24., szerda

~ BOUNTY KRÉM ~












Amikor megláttam a Facebook-on ezt a receptet, az volt az első reakcióm, hogy felkeltem az íróasztaltól és bementem a konyhába főzni... Azon melegében el kellett készítenem. Így is lett. Elővettem egy kis lábast és máris melegíteni kezdtem a tejet. Vannak olyan pillanataim, amiket máris elképzelek és meg is valósítok... És ha tehetem, és ízekről van szó, akkor hamarosan meg is kóstolom. Na ilyen volt ez a desszert is. Megláttam és rögtön beleszerettem. A kókuszért rajongok, tehát az elképzeléseim szerint csakis jónak bizonyulhatott. Az is volt. A krém selymessége, a kókusz intenzív íze és ropogósága, a csokoládé tömény keserűsége, tökéletes összhangot alkotott a kelyhekben. Azt nem mondom, hogy diétás fogás, de mivel tönköly liszttel készült, a lelkemnek mégis egy kicsit azzá vált. Az eredeti recept búzadarát ír az elkészítéséhez, de én a lisztet választottam inkább. Nagyon finom, igazi kényeztető nyalánkság.


Hozzávalók személynek: 5 dl tej, 1 dl tejszín, 5 evőkanál kókuszreszelék, 3 evőkanál tönköly fehér búzaliszt, 1 csipet só, 2-3 kanál cukor, vagy ennek megfelelő édesítőszer. Továbbá: 5 dk ét csokoládé, 2 kanál kókuszreszelék, 1 kávéskanál olaj, 2 kanál mandula pehely.


A tejet, a tejszínt lábosba töltjük és feltesszük melegedni. Hozzákeverjük a kókuszreszeléket, a lisztet, a sót, és a cukrot is. Kevergetve felfőzzük és addig hagyjuk főni, amíg krémessé nem válik és besűrűsödik. Ha elég sűrű és krémes már, akkor kelyhekbe kiadagoljuk. Vízfürdőben felolvasztjuk a csokoládét a kevéske olajjal, majd a kelyhekben lévő krémre kanalazzuk és elsimítjuk. A maradék kókuszt a mandulával együtt serpenyőben lepirítjuk és a csokoládéra szórjuk. A desszertet hűvös helyre tesszük, hogy kihűljön. Ennyi az egész...







2 megjegyzés:

  1. Ez valóban egyszerűnek és nagyszerűnek tűnik! Lehet hogy utánozni foglak és én is megyek a konyhába:-))

    VálaszTörlés
  2. Ó, ezt a csodás pohárkrémet most én is szívesen elkanalazgatnám.

    VálaszTörlés