"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. június 16., csütörtök

~ INDIAI CURRY ~












Régóta akartam már curry-t enni, alig emlékeztem az ízére. Annyi emlékfoszlányom azért volt még róla, hogy baromi fűszeres és nagyon izgalmas étel. Indiában az egyik fő étel alap. Készítik burgonyával, főtt tojással, bárányhússal vagy így, csirkével. Még sosem jártam Indiában, de bevallom őszintén nem is vágyom rá. Erről az országról nekem rögtön a mélységes szegénység és a csontsovány emberek jutnak először az eszembe. Tudom, van sok egyéb más híres dolguk is, de nekem mégis ez ugrik be róluk. Egyszer láttam egy dokumentumfilmet, amiben a fővárost, Delhit mutatták be. Valóban ezer arca van a színeivel, a fűszereivel, az ízeivel és az érdekes embereivel. Mélyen vallásos és összetartó közösség az biztos. Az utcán működő gurulós, tákolmány-konyhák csak úgy árasztják magukból a " street-food" ételeket számtalan formában. Itt aztán van minden, lehet válogatni belőlük estig is. Zseniálisak és nagyon finomak. Legyen az vegetáriánus, desszert vagy húsétel... Szóval ma egy órácskára idevarázsoltam Indiát és belekóstoltunk a "töményfűszer" világukba. Ettünk a fiammal egy igazán jót...


Hozzávalók: 1/2 kg csirkemell filé, 2-3 kanál sűrű joghurt, só, őrölt fekete bors, chili pehely, 2 fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 ujjnyi friss gyömbér, 2 chili paprika, 1,5 dl kókusztej. Fűszerek: 2 kanál koriander mag, 1 kanál római kömény, 1 darabka fahéj, 1 kanál kurkuma, 1 kanál örölt curry por. Továbbá: oliva olaj, 1/2 citrom, friss koriander zöld, basmati rizs, naan kenyér.


Először a csirkemellet kockázzuk fel, majd sóval, borssal, chili pehellyel és a joghurttal összekeverve bepácoljuk. Fél órát állni hagyjuk. Közben a koriandermagot, a fahéjat és a római köményt egy serpenyőbe szórjuk és kevergetve megpirítjuk. Kihűtjük, majd kávédarálóban megdaráljuk az egészet. A fokhagymát, a gyömbért és az egyik chili paprikát késes aprítóba tesszük és krémmé zúzzuk. Ez után egy serpenyőben olajat forrósítunk és az aprított hagymát megsütjük rajta. Mikor lesült kissé, akkor hozzáadjuk a bepácolt húskockákat majd tovább pirítjuk az egészet. Mikor a hús kifehéredett, akkor hozzáadjuk az őrölt fűszer keveréket, a kurkumát, a curry port, a lezúzott gyömbéres pasztát, a citrom levét és a másik darabolt chili paprikát. Kevés vizet öntünk alá és lefedve, lassú tűzön megpároljuk az ételt. Ha kell, sózzuk és borsozzuk. Mikor elkészült, aprított chili paprikával
és friss koriander zölddel meghintve tálaljuk. Párolt rizst és naan kenyeret kínálunk hozzá.





2 megjegyzés:

  1. Én voltam Indiában turistaként és valóban sok mindent árusítanak az utcai kifőzdékben, de nem helyi indiai ott jobb ha nem eszik semmit.Nekünk az indiai származású, de magyarul jól tudó (itt tanult egyetemen) idegenvezető semmit nem engedett az utcán enni. Persze ahová ő vitt minket éttermek és szállodák ott nyugodtan ehettünk semmi gond nem volt. Azért én kávét, teát és gyümölcslevet sem ittam, biztos, ami biztos. Nem is kaptam semmilyen betegséget. India nyomorúságos és csodálatos egyben. Az imádott indiai ételeket én is itthon főzöm, amikor "nosztalgiázunk".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom eljutok-e egyszer Indiába, de sejtésem, hogy nem... Mivel nem vonz. A tv-ben látott dokumentum filmek eléggé tisztán adják vissza a kőkemény igazságot Indiáról.Viszont egy éttermükbe szívesen ellátogatnék.... Köszi az élmény megosztást! :o)

      Törlés