"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. június 3., péntek

~ EPRES JOGHURTFÁNK ÖNTETTEL ~
















Érik az eper... végre. Annyira szeretem, hogy képes vagyok egy nagy tállal bevágni belőle, és utána meg pihegek, mint a napos kacsa... Az eperföldek látogatását is úgy szoktam végezni, hogy egy megy a kosárba, egy meg a pocakba. Tudom, tudom meg kell mosni, meg ilyenek, de akkor ott valahogy nem tudom megállni, hogy ne kapjak be egyet-egyet belőle. Még nem volt semmi bajom a mosatlan epertől, úgy hogy azért vagyok ilyen bátor ez ügyben. Jó hír, ezt most kivételesen megmostam mert piacon vásároltam. Érdekes a formája és finom, zamatos eper. Állítólag csillag epernek hívják. Biztos... Miután jól belaktam belőle, párat elrejtettem egy puha fánk bundába és olajban kisütöttem. Eperöntettel nagyon finom volt. 


Hozzávalók a tésztához: 2 tojás, 350 gr. görög joghurt, 30 dkg fehér tönköly búzaliszt, 4 kanál tej, 2 kanál olaj, 3 kanál cukor, 1 csipet só, 1 cs. sütőpor. Továbbá: eper, olaj, porcukor. Öntet: 25 dkg érett eper, 3 kanál cukor, 1/2 citrom leve.


A tészta hozzávalóit összekeverjük, majd fél órát állni hagyjuk. Jó sűrűnek kell lennie, hogy az eperre majd jól rátapadjon. Egy szitában leöblítjük az epret, kicsumázzuk és papírtörlőn leitatjuk róla a vizet. Egy serpenyőben olajat forrósítunk és az epreket kanál segítségével a tésztamasszába forgatjuk, majd beleengedjük a forró olajba. Pár perc alatt, egyszer megfordítva, arany barnára kisütjük a fánkokat. Elkészítjük az öntetet is. Az epret megmossuk, kicsumázzuk és botmixerrel pürésítjük. Hozzáadjuk a cukrot a citrom levét és lassú tűzön felfőzzük. Kihűtjük. A megsült epres fánkokat porcukorral meghintjük és az eperöntettel tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése