"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. június 23., csütörtök

~ CITROMOS KROKETT SAJTTAL TÖLTVE ~















Újkrumpliból főztem ma krumplifőzeléket és ahhoz sütöttem ezeket a ropogós kroketteket. Hogy meglepetés érje a csapatot, elrejtettem bennük egy egy darabka sajtot is. Már napok óta nyúztak a krumplifőzelékért fasírttal, gondoltam akkor legyen... Szegényes étel, de nálunk nagy kedvenc. De kizárólag ilyen párosításban. Valahol megértem őket, mer tényleg finom. A főzeléket simán tejföllel és babérlevéllel készítem, csipetnyi pirospaprikával. Viszont a krokett nem hagyományos fűszerezésű és nincs benne se tojás, se hagyma. Csak só, bors és citrom... Finom és különleges.


Hozzávalók: 1/2 kg darált hús, 1 zsemle, 15 dkg Trappista sajt, só, őrölt fekete bors, 1/2 citrom leve és reszelt héja. Töltelék: Kb. 15 dkg trappista sajt. Forgatáshoz: zsemlemorzsa.


A zsemlét vízben megáztatjuk, majd jól kinyomkodjuk, a sajtot lereszeljük. A húst tálba tesszük és hozzáadjuk a reszelt sajtot, a kinyomott zsemlét, ízlés szerint sót, őrölt borsot és a citromlevet a reszelt héjával. Alaposan kidolgozzuk. A sajt másik felét ujjnyi csíkokra felvágjuk. Vizes kézzel, oválisra formázunk egy darabka húsmasszát, majd a sajtot rátesszük és jól köré hengergetjük a húst.
 

 
 A kész krokettet zsemlemorzsába forgatjuk és bő, forró olajban kisütjük. 


Mikor kisültek, papírtörölközőre szedjük őket, hogy a felesleges olaj lecsepegjen róluk. Főzelékhez feltétként vagy salátához tálaljuk mártásokkal.





1 megjegyzés:

  1. Krisztikém, gyakran a legegyszerűbb ételek a legfinomabbak. Remek nyári fogás ezzel az üde citromos krokettel. Nagyon finom lehetett. Viszem a receptjét.

    VálaszTörlés