"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. május 8., vasárnap

~ ÁFONYÁS MINI KUGLÓF ~














Pihenés képen, mikor már teljesen elcsigázva éreztem magam a tavaszi lakásfelújítás közepette, muszáj voltam a konyhámban kikapcsolódni egy kicsit. Ennek eredménye lett ez az áfonyás sütemény. Kevert tészta sütőporral és egy csipet szódabikarbónával. Tökéletes és egyszerű. Ja, és nagyon finom. Különösen kedvelem az áfonyát, így most az került a puha tésztába. Egyszerűen felüdülés volt a zsákpakolás közepette... Én mondom, ha ilyen szörnyű, tatarozós munkát végez az ember így tavasz tájékán, akkor minden képen jár közepette egy kis nassolni való is. A kényeztetés után jobban megy majd a munka is....


Hozzávalók: 5 dkg puha vaj, 1/4 csésze olaj, 3/4 csésze cukor, 2 tojás, 1 citrom reszelt héja, 1 csésze tej, 1/2 mokkáskanál só, 2 és 2/3 csésze liszt, 1 mokkáskanál vanília eszencia, 1-1 púpos mokkáskanál sütőpor illetve szódabikarbóna, 2 csésze áfonya. Tálaláshoz: porcukor.


A vajat habosra keverjük a cukorral és az olajjal. Ez után hozzáadjuk a keverékhez a tojásokat, a sót, a citrom reszelt héját és a tejet. Alaposan elkeverjük. A végén hozzáadjuk a lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát. Habverővel jól kidolgozzuk a tésztát. Az áfonyát óvatosan hozzáforgatjuk. 24 db. szilikon mini kuglófformát kiolajozunk, majd belekanalazzuk a tésztát. A sütőformát csak 3/4 részig töltsük meg a tésztával, mert sütés közben nőni fog a térfogata. A sütőt előmelegítjük 160 °C-fokra és betesszük a süteményeket sülni. Kb. 20 perc alatt világosra megsütjük őket. Mikor megsültek, kivesszük a formákból és kihűtjük őket. Tálaláskor porcukorral hintjük meg a tetejüket. 








5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, az ember szinte nyúlna érte, annyira kínálja magát. Gratulálok.
    Szeretném én is elkészíteni, és nagyon spekulálok, hogy a kerti szamócámból kellene.
    Nagyon kérlek, légy szíves add meg, hogy hány dl-es csészét használtál ennél a mennyiségnél.
    Nagyon köszönöm fáradozásod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én az amerikai csészemércét használom, ami 2,5 dl-es.

      Törlés
    2. Szia!
      Nagyon szépen köszönöm kedvességed..Katica

      Törlés
  2. Jaj de guszta. Azt az egyet elemeltem a tányérról :-)

    VálaszTörlés
  3. Annyira guszták, ráadásul én és a kisfiam is áfonya rajongók vagyunk, az idén már megettem egy szakajtó kosárral. :o)
    De jó, Ti már lassan-lassan túl lesztek a lakásfelújításon... Gyönyörű lett a leányzód szobája! Mi tavaly nyáron festettük ki a fél házat, az idén nyáron következik majd a másik fele + lesz egy szobakialakítás is. Ha belegondolok a hetekig tartó felfordulásba, már rosszul vagyok - de utána olyan jó lesz a tiszta, felújított lakás!

    VálaszTörlés