"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. január 28., szerda

~ FEKETEERDŐ DESSZERT ~












Bevallom nem pont így akartam tálalni ezt a desszertet, hanem rolád formában... A piskóta aztán jól kibabrált velem, ugyanis megmakacsolta magát és az Istenért nem akart feltekeredni. Helyette szakadt, reped és ráragadtatta magát a sütőpapírra... Így még sosem jártam. Bosszantott is a dolog rendesen. Álltam felette és azon merengtem, hogy még sem fogom hagyni magam egy kakaós piskótának...! A legnagyobb pogácsa szaggatómmal kiszaggattam belőle a piskóta korongokat és megtöltöttem őket a meggykrémmel és a tejszínhabbal... Így születtek ezek az apró tortácskák. Egy személynek egy tornyocska... Hát csak nem fogom hagyni, hogy kárba vesszen, ha már elkészült a meggykrém! Legyőztem...


Hozzávalók a piskóta alaphoz: 5 tojás, 5 kanál cukor, 2 kanál liszt, 3 kanál keserű kakaópor, csipetnyi szódabikarbóna, 1 kanál olaj. Meggykrém: 1 nagy bögre meggy magozva, 1,5 dl víz, ízlés szerint cukor, 1 púpos evőkanál étkezési keményítő. Továbbá: tejszínhab.


A piskótát az ITT leírtak szerint elkészítjük, majd kihűtjük. Ha tekercset szeretnénk akkor egyben hagyjuk, ha ilyen apró tortákat szeretnénk készíteni, akkor egy nagyobb 8 cm-es kiszúróval kiszaggatjuk belőle a korongokat. Míg sül a piskóta, addig megfőzzük a meggykrémet. A magozott meggyet lábosba tesszük, hozzáadjuk a vizet és ízlés szerint a cukrot. Felfőzzük. Kb. 3-4 evőkanál vízben elkeverjük az étkezési keményítőt, majd besűrítjük vele a meggyet. Kihűtjük a krémet. A tejszínhabot felverjük nagyon kemény habnak. Három korongot megtöltünk felváltva töltelékkel: korong-habrózsa-meggy-korong-habrózsa-meggy és így tovább... Tálalásig behűtjük. Nagyon finom desszert és még elegáns is.











5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett. Én azt olvastam valahol, ha piskótatekercsnek sütünk piskótát, akkor nem kell bele sem sütőpor, sem szódabikarbóna, mert nem lehet rendesen feltekerni.
    Gesztenye

    VálaszTörlés
  2. Húha, ez aztán a mutatós desszert! Süt róla, hogy finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Ötletes, gyönyörűséges és nagyon finom lehetett!! - Gondolom már egy morzsa sincs belőle :)

    VálaszTörlés
  4. Nem baj, hogy nem lett belőle rolád, így még izgalmasabb is, ízre viszont ugyanolyan finom. Megcsodáltam a habrózsáidat, olyan kis helyeskék.

    VálaszTörlés
  5. Tökéletes megoldás és sokkal izgalmasabb, mint a tekercs :) Így születnek a nagy dolgok :)

    VálaszTörlés