"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. november 9., vasárnap

~ FORRÓ KARAMELLA ~














Nem tudom, ki hogy van vele, de én imádom az ilyen édes - habos löttyöket... Bármikor rávehető vagyok a forró csokira vagy egy finom capuccino-ra. Ezek olyan igazi nőcis, lélekmelengető italok. Ha éhes vagy "tűzoltásnak", ha jól laktál, akkor levezetőnek jó. Szóval bármikor. Hogy nehogy ráunjak az előbb említett italokra, hoztam egy kevésbé ismertet, vagy hívjam inkább kevésbé szeretetnek, a karamellát... Ha jól emlékszem, ezzel a reggeli itallal riogatták a gyerekeket a általános suliban... Már akit lehetett, én szerettem. Ahogy most is.


Hozzávalók 4 kehelyhez: 8 dl tej, 5 csapott evőkanál cukor, 1 csipet só, tejszínhab.


Előkészítünk 4 kelyhet. A tejet megmelegítjük a csipet sóval. A cukrot egy nyeles kávékiöntőbe szórjuk és szép barnára meg karamellizáljuk. Míg forró az égetett cukor, addig óvatosan kb. a felét a kelyhek oldalára csorgatjuk, amolyan össze-vissza módon. Egy kanálkával pedig egy darabka sütőpapírra kenünk. Ez lesz majd összetörve, a dísz. Ez után a meleg tejet ráöntjük a karamellre és kevergetve felolvasztjuk. Ha felolvadt, akkor kiadagoljuk a kelyhekbe a tejet, a tetejére habot teszünk és megszórjuk a szilánkosra tört karamellel. Forrón fogyasztjuk.







3 megjegyzés:

  1. Engem sem lehet riogatni vele, imádom! :) Ilyen gyönyörűségesen tálalva pedig még inkább kedvet kapok hozzá! :)

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, ez valami gyönyörű! Sajnos én már nem rajonghatok érte, pedig nagyon szerettem. :(

    VálaszTörlés
  3. Én is szerettem mindig is a karamellt, meg a forró csokit is, meg a kakaót, a tejeskávét már csak a macisból készítettet, meg hozzájuk a rengeteg édes tejszínhabot, isteni finom kényeztető italok:-)))

    VálaszTörlés