"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. október 14., kedd

~ ALEXANDER TORTA ~

















Sütés nélküli torta, az ősz jegyében... A tortát én neveztem el és a körte fajtájáról kapta, így egyszerűen... Szeretem ezt a kemény, tél álló körtét, mert finom az íze és csak úgy reccsen amikor az ember belé harap. Egyébként a tortát elég egyszerű elkészíteni, hiszen csak főzni kell a hozzávalókat, ezért sok dolog nincs is vele. De ha szeretnénk, hogy a tortának masszív "talpa" legyen, akkor süthetünk alá egy vékony piskóta alapot, mondjuk  2-3 tojásból. Én most ezzel nem bajlódtam, csak egy sima babapiskóta alapot kapott. Nagyon finom, könnyű és habos sütemény. Almával is kitűnően működik. 


Hozzávalók egy zsúrtortához: 4 db. Alexander körte, 2 kanál cukor, 1 rúd fahéj, 1 tasak Oetker vaníliás pudingpor, 1/2 liter tej, 5 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1/2 citrom leve, 1 csipet őrölt fahéj. Továbbá: 10 db. babapiskóta, 3 dl. habtejszín, 2-3 evőkanál karamellszósz / elmaradhat /.


Egy kisebb torta forma alját kibélelünk folpakkal, majd egy kevés tejben megforgatott babapiskótával, szorosan kirakjuk. Ez lesz a torta alapja. Ez után elkészítjük a tölteléket. A körtéket meghámozzuk, majd kisebb kockákra felvágjuk. Enyhén cukros vízben a fahéj rúddal együtt, félpuhára megfőzzük. Mikor kész, akkor leszűrjük és lecsöpögtetjük a körtét. Közben a pudingot az előírásnak megfelelően megfőzzük a kétféle cukorral, és még forrón összekeverjük a körtévelés a csipet fahéjjal. A kész körtés tölteléket rákenjük a formában lévő babapiskótára. A tetejét simára eldolgozzuk, majd kihűtjük. 2-3 órára a hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen. Én egy egész éjszakán át pihentettem. Másnap tálra tettem a tortát, a tejszínt kemény habbá felvertem és rusztikusan a torta tetejére halmoztam. Tálaláskor karamell szósszal átcsepegtettem a torta tetejét és máris tálaltam.







7 megjegyzés:

  1. Stílus felsőfokon, imádom! <3 A képet, a tortát, az összetevőket, mindent. :-)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez is milyen ragyogó ötlet, hamarosan el is készítem, imádom ahogy csuklóból összedobsz soha nem látott-hallott desszerteket és egyik szuperebb, mint a másik, naná, hogy ezt is vittem:-)))) A körte olyan mostoha gyümölcs, pedig nagyon szeretjük, itt az ideje felvirágoztatni:-))))

    VálaszTörlés
  3. Ez pont az én kifiamnak való, Alexander a neve és imádja a körtét ;-) Meg fogom lepni vele, már látom! Köszönöm a receptet!!!! A torta pedig gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek a képek, és biztosan a torta is finom:)

    VálaszTörlés
  5. Teller-cake!

    Köszönöm, kedves vagy!

    Anikó!

    Köszönöm! Igen, a körtével elég mostohán báni a receptes tudomány, pedig pont olyan finom mint az alma... :o)

    Angéla!

    Akkor a kisfiadnak duplán jó lesz! Köszi!

    Flóra!

    Igen, finom volt. Egyszerű, de mégis jó... :o)

    VálaszTörlés
  6. Ez a gyönyörű torta méltán csücsül a szépséges tortatartó tetején. Habos, rezgős és bizonyára ellenállhatatlanul finom volt. Többször vissza is jöttem megnézni, mert annyira rabul ejtett.

    VálaszTörlés
  7. A neve nagyon megtetszett, majd jött a látvány és hanyatt estem. Meg, hogy Te kreáltad össze. Minden elismerésem! :-))

    VálaszTörlés