"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. szeptember 5., péntek

~ MÁKOS ZSEMLE ~














Rég sütöttem zsemlét... Kellett, mert üresen tátongott a kenyeres kosaram. Jó öreg házi zsemle. Nincs is jobb nála. Talán a kifli... Szóval sütöttem, mer elkél majd estére, a vacsorához. Friss tea vajjal, sonkával és zöldpaprikával tökéletes esti étek lesz. Mákkal még nem szórtam, úgy hogy így is ki kellett próbáljam... Kimondottan finom a zsemlék tetején, a megpirult mákszem íz.


Hozzávalók: 1/2 kg átszitált liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 80 ml. tej, 270 ml. langyos víz, 1 kávéskanál só, 15 gr. cukor, 3 evőkanál olaj, 2 evőkanál szemes mák. Kenéshez: tej.


Az élesztőt felfuttatjuk egy csipet cukorral a langyos tejben. A lisztet és a többi hozzávalót tálba tesszük, majd a megkelt élesztővel közepesen kemény kelt tésztát gyúrunk. Ha szép hólyagos a tészta, akkor van készen. Liszttel meghintjük a tetejét, majd letakarva egy óra alatt a duplájára kelesztjük a tésztát. Mikor megkelt, lisztezett lapra borítjuk és lazán átgyúrjuk. Elosztjuk a tésztát 9 részre, majd mindegyik tészta darabból zsemlét formázunk. Áttesszük a kész zsemléket egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd lekenjük tejjel és megszórjuk őket a szemes mákkal. 




Letakarva még 20 percet pihentetjük a tésztát. Előmelegített sütőben, 180 C-on. kb 20 perc alatt szép pirosra, ropogósra megsütjük a zsemléket. Kihűtjük őket, majd frissen adjuk asztalra.









4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! Még mákosat úgy sem csináltam következő alkalommal kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Nekem csak így magában egy pohár hideg tejjel, de jól tudna esni most.

    VálaszTörlés
  3. Nehezen vagyok képes lépést tartani a sok finomságaiddal...de ez a finom és gyönyörü mákos zsemle nagyon csábit engemet. Fantasztikus profi módon készitetted, és mennyei finom!

    VálaszTörlés