"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. augusztus 26., kedd

~ HÁZI SPAGETTI SÜLT PAPRIKA MÁRTÁSSAL ~

















Szeretek tésztát gyúrni... Cérnametéltet, gyufatésztát, kockát vagy éppen széles metéltet. Amint szert teszek friss, szép sárgás házi tojásra, máris nyúlok a lisztes zacskóért és neki állok tésztát gyúrni. Sokkal finomabb, mint a nagyüzemi "száraz" változat. Igaz a formákkal nem tudok harcba szállni, de az ízekért mindenképp. Nem vitatom, sokkal egyszerűbb egy nyisszantással kibontani egy zacskó tésztát, mint gyúrni-gyömöszölni egy ökölnyi tészta darabot naphosszat, de szerintem a friss házival nem vetekedik egyik "kész" sem. Megéri a fáradtságot annak, aki szereti az igazi ételeket. A mostani tésztában ugyan nincs egy tojás sem, de azért házi. Egy finom paprika mártással került ma asztalra...


Hozzávalók 2 személyre: 30 dkg liszt, 1.5 dl langyos víz, 3 evőkanál olaj, egy csipet só. Paprika mártás: 3 kápia paprika, 2 szál újhagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 paradicsom, 2 kanál olaj, só, bors, pirospaprika, 1 kávéskanál paprikakrém, 1 chili paprika, 2 dl vörösbor, 2 dl. főzőtejszín, 1 csapott evőkanál liszt.


Először a tésztát készítjük el. A lisztet tálba szitáljuk, majd hozzáadjuk a langyos vizet, a csipet sót és az olajat. Rugalmas, de kemény tésztát gyúrunk belőle. A tálban hagyva letakarjuk és addig pihentetjük, amíg elkészítjük a mártást. 
Egy serpenyőben szárazon megsütjük a paprikákat, majd hűlni hagyjuk. Ha már nem forróak, akkor lehúzzuk róluk a megégett héjat és kicsumázzuk. A paprika húsát felkockázzuk. Egy kisebb lábosban olajat forrósítunk, majd üvegesre pároljuk benne a felaprított újhagymát, a fokhagymát és a paradicsomot. Mikor lesült kissé, akkor ízesítjük sóval, borssal, pirospaprikával és az aprított chili paprikával. Meghintjük liszttel és azzal is átpirítjuk kissé. Állandóan kevergetve hozzáöntjük a bort és a tejszínt, majd besűrítjük a mártást. A végén hozzákeverjük a paprika krémet is. Egyet forralunk rajta, ha kell utána ízesítjük, majd botmixerrel pürésítjük az egészet. A mártást letakarva, melegen tartjuk. 
A tésztát lisztezett alapon lapostányér nagyságúra kinyújtjuk, majd felvágjuk vékony csíkokra.





Minden csíkot, lisztezés nélkül, zsinór vékonyra sodorjuk ki. 






Bő, sós vizet forralunk, majd a tésztát kb. 5 perc alatt készre főzzük benne. Leszűrjük majd mehet máris a forró paprika mártásba. Lazán összekeverjük a tésztát a szósszal, majd aprított chili paprikával és petrezselyemmel megszórva máris tálaljuk. Nagyon laktató étel, ez a mennyiség bőven elég 2 személynek. Ha nem, háromnak...








4 megjegyzés:

  1. Én ezt nagyon szeretném! :) Sült paprikamártást még sosem készítettem, de tuti imádnám, mert a zsíron futtatott, majd összeturmixolt, pritamin paprikából és hagymából készült szószt nagyon szeretjük főtt tésztán.
    Én sem veszek bolti száraztésztát jó ideje, de talán éppen ezért ritkábban is állok neki házit gyúrni, pedig nem telik olyan sok időbe, és sokkal finomabb. Én eddig csak szélesmetéltet készítettem, valamiért az a kedvencünk. Van gépem is, de még nem használtam, kézzel csinálom. :D Ki fogom próbálni a spagettit is. :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem ez úgy tetszik, ahogy van. Imádnám... megenni. :o)
    A házi tésztának valóban nincs párja - ha picit több időm van, mint ami nincs, akkor én is szoktam házit készíteni.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta a házi tésztád. Ezzel a mártással meg felülmúlhatatlan. A sült kápia íze semmihez sem hasonlítható, nagyon szeretem én is, de ezidáig csak levest és salátát készítettem belőle. Receptet mentettem, tetszik nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Hű, istenien néz ki a házi tésztád is és a kész étel is, gyönyörű a színe! :) Ellenállhatatlan! :)

    VálaszTörlés