"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. július 6., vasárnap

~ VIDÉKI POGÁCSA ~











Amikor vidéken tölt az ember pár napot, elkerülhetetlen, hogy ne kóstoljuk meg, az igazi vidék friss ízét. A frissen fejt tehéntejet, a házi vajat, tejfelt, túrót és a tyúkok alól kiszedett, reggeli friss tojásokat. Állítom, hogy köszönő viszonyban sem vannak az áruházakban kapható "dobozos" dolgokkal... Sokkal, de sokkal finomabb és ízesebb ételek készülnek el, a friss tanyasi hozzávalókkal. Mint ez az egyszerű pogácsa is...


Hozzávalók: 60 dkg finom liszt, 2 tojás sárgája, 1 dl. házi tejfel, 20 dkg házi tehéntúró, 15 dkg juh túró, 20 dkg olvasztott házi vaj, 25 dkg Trappista sajt, 3 dkg friss élesztő, 1 dl. langyos tej, kb. 1 evőkanál só. A lekenéshez: 1 tojás.



Elkészítés: az élesztőt futtassuk fel a tejben egy kevéske liszttel. A tojások sárgáját üssük bele egy nagyobb tálba, majd adjuk hozzá a kétféle túrót, az olvasztott vajat, a sót, és az átszitált lisztet. Gyúrjuk össze. Nem kell megijedni, kissé lágy lesz a tészta. Ez után takarjuk le és kelesszük kb. 3/4 órát. Mikor megkelt, lisztezett lapon nyújtsuk ki téglalap alakra és szórjuk meg a tetejét a fele mennyiségű sajttal. Sodorjuk fel a tésztát, majd nyújtsuk ismét ki. Pogácsaszaggatóval szaggassuk ki és a kész pogácsákat tegyük át sütőpapíros tepsire. Tojással kenjük le a pogácsák tetejét, majd szórjuk rá a megmarad sajtot. Előmelegített sütőben, 180 C-on süssük őket szép pirosra.





 

8 megjegyzés:

  1. Tudom, miről írsz a bevezetődben...
    Ugyan nem tanyán lakom, hanem egy kis városban, de a szüleimnek vannak tyúkok, malackák, így a házi tojás és az ilyesmi nálunk mindennapos, aminek nagyon örülök. :) Tehénkéjük ugyan soha nem volt a szüleimnek, de szoktunk kapni házi tejet, így abból készítünk túrót, tejfölt, de vajat még nem próbáltunk, picit macerásabbnak tűnik. Egyszóval a házi dolgoknak nincs párjuk, teljesen más ízű minden, amit abból készítünk. Ahogy végigolvastam a recepted hozzávalóit, már éreztem is az ízét a szépséges pogácsádnak...

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű pogácsák, nagyon tudnám szeretni! :) Időnként én is hozzájutok házi tejtermékekhez (tojásunk szerencsére van), valóban sokkal finomabb velük minden! :)

    VálaszTörlés
  3. A vidéki létnek nagy előnye, hogy sok minden házilag "terem". A gyerekkorom nagy részét én is ott töltöttem, a nagyikám még kemencében sütötte a kenyeret, háztól hordta a túrót és a tejet. Azóta sem ettem olyan isteni ízű kapros-túrós lepényt, amit ő készített. Gyönyörű kis pogácsáid lettek, csak úgy kínálják magukat. Nálunk már az a nagy adag mind el is fogyott.

    VálaszTörlés
  4. Én falusi lány vagyok, és mindig mosolyognom kell, amikor azt hallom, hogy a vidék az maga a tyúk alól kiszedett tojás meg a frissen fejt tej. Nagyon nem igaz, csak egy romatntikus mese, amit sokan szőnek egy magyar mű-provanceról:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj Zsuzsi... most összetörted az illúziómat. Biztos Te más szemmel látod ezt, de gy városi embernek ez egy nagy kincs. Tudom nagyon sokat kell dolgozni a friss dolgokért, szinte ember felett. itt a városban kevesebb hozzátok képest a munka, de több az ideg. Én nagyon szeretem a vidéki életet, nekem ezt jelenti. De minden tiszteletem a vidéki gazdáknak!

      Törlés
  5. Ahogy írod, sokkal finomabb minden a friss tejtermékekből, a túrós pogácsának pedig nincs párja :) A képek megint csodásak, nagyon ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek a pogácsák :) Az biztos, hogy a házi termékekért meg is kell keményen dolgozni, de minden finomabb abból készítve.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés