"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. július 13., vasárnap

~ BORZAS BRIÓS ~















Vasárnap van...reggel. Még alszik a város. Én meg már fent vagyok. Nem meglepő. Koránkelő vagyok... Jó hallani a madarak csicsergését, látni a nap kelő sugarait. Megnyugtat. És megnyugtat még a puha kelt tészta dagasztása is. Szeretem csinálni. Ma reggel briós készült. Fahéjjal és jégcukorral. Finom.




Hozzávalók: 50 dkg sima liszt, 4 dkg élesztő, 3 evőkanál porcukor, 1 mokkáskanál só, 3-4 dl langyos tej, 2 evőkanál olaj. Továbbá: 10 dkg olvasztott vaj, 2 evőkanál keserű kakaópor, 2 evőkanál porcukor,1 kávéskanál fahéj, 2 evőkanál porcukor, a lekenéshez 1 tojás sárgája.


A tészta hozzávalóiból, a szokásos módon, kelt tésztát dagasztunk. Ehhez, az élesztőt felfuttatjuk kb. 1 dl cukros-langyos tejben, majd mindent hozzáadva, közepesen lágy tésztát készítünk. Jól kidagasztjuk, liszttel meghintjük, letakarjuk, majd meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Mikor megkelt, lisztezett lapon lazán átgyúrjuk a tésztát, majd elosztjuk 10 részre. Mindegyik tésztadarabot kisodorjuk egy kb. 50 cm-es rúddá, majd ferdén apró vágásokat ejtünk végig a hosszán. Csiga alakban feltekerjük őket, majd áttesszük a kész briósokat egy sütőpapírral bélelt tepsire. 





A briósok felületét megkenjük a tojássárgájával, majd tetszés szerint, fahéjas cukorral vagy jégcukorral szórjuk meg.



Még kelni hagyjuk őket kb. 20 percig, majd betesszük őket sülni az előmelegített, 180 C-os sütőbe. Szép aranybarnára sütjük, hogy a ráolvadó cukor szép színt adjon nekik. Egy pohár hideg tejjel máris fogyaszthatjuk.








7 megjegyzés:

  1. Fantasztikus finomság. Teljesen levett a lábamról. A fahéj amúgy is nagy kedvenc. Listára vettem :-)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Kb. 20 éve a munkám miatt korán kell kelnem. Sajnos ezt a hétvégi napjaimon sem tudom félre tenni. Nem azért mert nem akarnám, hanem mert nem tudom. Magamtól ébredek fel 1/2 5-5 között. Viszont este korábban térek nyugovóra, mert elfáradok... Van, hogy 8-ra készen vagyok mindennel... :o)

      Törlés
    2. Ó, ezzel mi is így vagyunk. De én eleve ehhez szoktam, gyerekkorokmban anya már 7-re kész volt a vasárnapi ebéddel sütistül.

      Törlés
  3. Mutatós darabok. És igen, látom a fahéj nálad is örök kedvenc. Azért Jancsi is megkóstolta vagy neki készítettél fahéj nélkülit? Idáig érzem az illatát, a látvány meg egyenesen lenyűgöző.

    VálaszTörlés
  4. Csoda ötletes ez a formázás, nagyon helyesek lettek! :) És biztos vagyok benne, hogy nagyon finomak is! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a megjegyzéseket! Ezt a kalács-tésztát nagyon szeretem. Nincs benne tojás, így sokkal könnyebb az állaga. Bármilyen formában sütheted és töltheted. Minden jól áll neki! :o)

    VálaszTörlés