"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. június 9., hétfő

JOGHURTOS MEGGY FAGYLALT












Itt a következő finom nyári gyümölcs, a Meggy... Szerencsére van kertünkben egy kis meggyfa, ami minden évben szépen terem. Lehet frissen szedni, így nem kell drága pénz kiadni érte. Ahogy nézem a szomszédos kerteket, portákat bőven van termés itt is ott is, mégis elég drágán mérik a piacikon... A meggy is nagyon sokoldalú gyümölcs, hiszen annyi finomság készülhet vele. Sütemények, lekvár, leves, krémek, habok és nem utolsó sorban, finom fagylalt. Most a joghurt ízével kombináltam és egy remek hideg desszert kerekedett ki általa...


Hozzávalók: 25 dkg magozott meggy, 175 gr. natúr görög joghurt, 175 gr. sűrű tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, ízlés szerint porcukor vagy méz, 1 csipet só.


A meggyet botmixerrel pürésítjük, de nem teljesen simára, hanem csak annyira, hogy legyenek benne kisebb meggy "foszlányok". A tejszínt elkeverjük a joghurttal, a vaníliás cukorral, a csipet sóval és a tetszés szerinti édesítőszerrel / porcukor vagy méz /. A tejes keverékbe belekeverjük a meggypépet, elvegyítjük, hogy szép sima legyen, majd mehet a fagylaltalap a gépbe a kész massza. Ha nincs fagyi gépünk, akkor egy laposabb tálba öntjük a keveréket, majd a mélyhűtőbe téve, félóránként megkeverve, megdermesztjük a kellő sűrűségűre. Tölcsérbe, vagy tálkákba adagolva, tejszínhabbal megkoronázva tálaljuk. Isteni hűsítő csemege.









2 megjegyzés:

  1. Csodaszép, s biztos finom is:) Én is készülök rá :) Nálam Mentás - csokoládés készült a hétvégén :)

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, mar egy kis ieje nem postoltam es kommentaltam. Milyen szeremcse hogy pont a meggyes joghurt fagylaltra talaltam. Imadom a joghurtos fagylaltot. Nalunk itt mindenfele izben lehet talalni. Hazilag meg nem keszitettem. Mennyei finom lehet, az biztos!

    VálaszTörlés