"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. április 27., vasárnap

KAKAÓS KÓKUSZBOMBA

















Rég volt már kókuszos édesség, úgy hogy hoztam is egy újabb gyöngyszemet belőle. Igazán nem kell vele sokat dolgozni, kb. 10 perc alatt elkészíthető ez a finom desszert. Ha hirtelen "hívatlan" vendégeink támadnának, nos akkor ezt gyorsan nyélbe is üthetjük, mindenféle előkészület nélkül. Egy frissen lefőtt feketekávé vagy capuccino mellé, a legjobb kísérő. Nagyon finom golyócskák egy csipet fahéjjal megbolondítva...


Hozzávalók kb. 16 golyóhoz: 12 dkg kókuszreszelék, 8 dkg porcukor, 3 evőkanál sűrített tej vagy sűrű tejszín, 1 kanál tea vaj, 5 kanál tejpor, csipet só. Forgatáshoz: 2 evőkanál keserű kakaópor, 1/2 mokkáskanál őrölt fahéj.


A hozzávalókat tálba tesszük, majd alaposan összegyúrjuk. Kissé nedves kézzel, apróbb diónyi golyókat formálunk a kókuszos masszából. A fahéjjal ízesített, keserű kakaóporban meghempergetjük őket és tálra téve, máris kínálhatjuk... 







8 megjegyzés:

  1. Milyen szép a hófehér belsővel, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Ha elfogy a keksz amit ma sütöttem, tutira elkészítem, mert imádom a kókuszt <3

    VálaszTörlés
  3. De szeretnék ebböl a finom kakaós kókuszos gombábol egy pár darabot...vagy az egészet! ...de kis is fogom próbálni ezt a finom receptet!

    Kriszti, hagytam az én oldalamon ezt a választ, és feltettem a fotót rólam és a lányomrol is. Nem én vagyok azon a fotón a virággal, jajj, hát még én husz évvel fiatalabb vagyok mint az aranyos kis Maria, és az ő férje főzött mindent. A lányom sütötte a kalácsot, és a pitét...én meg a shrimp cevichét készitettem nekik.Kriszti, köszönöm a kedves szavaidat, de nagyon ajánlom hogy kattints rá a TRANSLATE app-re a lap tetején a jobb sarkon...ez az ünneplés nem nálunk volt, egy barátunk házánál...és a hostess hölgy, a Maria és a férje, Sal házában tötltöttük a Husvéti ünnepet. A Maria kapta a szép virágot...nem én. Nem vagyok a fotón, de már is fel is teszem!
    itt. a válasz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ne haragudj! Annyira megfogott a szép lakás és a teríték, hogy nem is figyeltem másra. A salátád mennyei lehetett, megkóstoltam volna!

      Törlés
  4. Jaj, de jó, hogy feltetted ezt a finomságot! Annyira szeretem a kókuszosat. És ami nekem van, az kissé bonyolultabb. Külön tetszik, hogy kell bele sűrített tej. :))

    VálaszTörlés
  5. Úristen milyen guszta! Megcsinálom, az egész biztos :-)

    VálaszTörlés
  6. Mindig is szerettem a kókusz ízét, de mostanában különösen rá vagyok kattanva, nem tudom miért? Talán mert azelőtt rég készítettem kókuszos dolgokat és kiéheztem rá. :D
    Örömmel lekapkodnék a Te táladról is néhány golyót... de gondolom, már hűlt helye van csak. :o)

    VálaszTörlés