"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. március 14., péntek

MINI FÁNK avagy SÜTINYALÓKA...














Jól debütált az új masinám, a sütinyalóka sütőm... Még a Konyha kiállításon kóstoltuk meg ezeket az apró, golyó alakú fánkocskákat, amiket ott pálcikára szúrtak, csokiba mártottak és megszórtak színes cukorkákkal. Szerelem lett első harapásra. Mivel ott a helyszínen nem árulták a sütőt, kénytelen voltam várni vele, hogy végre magaménak tudjak egyet. Mihelyst megjelent a boltban, máris vételeztem egyet. Nem volt rossz döntés, szuperül működött, már elsőre. Én sütöttem, a lányok meg falták. Az első két turnust becsokiztuk és szórtuk, a többit meg csak úgy ették porcukorral meghintve... Szerintem ízre hasonló mint a gofri, csak ez labda alakú. Szóval jót mókáztunk így péntek délután...

A sütő...



Ha csak sima gofri sütőd van, ahhoz is jó ez a tészta recept...


Hozzávalók: 15 dkg vaj, 15 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 2 tojás, 30 dkg liszt, 2 teáskanál sütőpor, 1 csipet só, 2,5 dl langyos tej. Kell még hozzá: étcsokoládé, színes szórócukor, vagy csak simán porcukor.


A vajat habosra keverjük a kétféle cukorral, majd hozzáadjuk a két tojást. Azzal is jól felhabosítjuk. Ez után beletesszük a lisztet, a sót, a sütőport és a tejet. Sűrű masszát keverünk belőle. A sütőt felforrósítjuk, majd a mélyedéseket megtöltve, 5-8 perc alatt készre sütjük a fánkokat. Simán porcukorral meghintve, vagy pálcikára szúrva, olvasztott csokiba mártva a tetejüket, színes cukorkákkal megszórva is tálalhatjuk.







9 megjegyzés:

  1. Istenem de szép fotók!!!!! A süti pedig ránézésre is nagyon finomnak tűnik, nem is kell meggyőznöd! :) Én is lettem volna ma gyerek nálatok! :)))

    VálaszTörlés
  2. De szép fánkocskák!!! Nagyon jópofa ez a sütő. A tulipánod színe is annyira tetszik, csodaszép fotók ismét, nagyon jó nézegetni. :o)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép és finom lehet ez a fánkocska:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon cukik, úgy kikapnék párat a tálból:) Igazi tavaszi hangulat uralkodik nálad, nézni is öröm:) Kellemes hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon mutatós darabok. Ötletes ez a sütő, rögtön kéznél is van, ha kell egy kis finomság.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűségesek, annyira helyes kis fánkok! :) Kedvem lenni lekapni egyet-kettőt a tányérról! :)

    VálaszTörlés
  7. Jó ötlet ez a mini gofri sütő, és a kis mini fánkok is nagyon helyes, és finomak. Nekünk is megvan ez a recept, élsztős nélküli, és a sütő is, csak nem elektrikus...a sütőben sütjük!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a receptet, ki fogom próbálni, én ma vettem pont ilyen sütőt. :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néz ki. :-) Kb hány darab lesz ebből a receptből? Szeretném megcsinálni, és ha kevés akkor rögtön két adagot csinálnék. :-)

    VálaszTörlés