"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. március 18., kedd

KLASSZIKUS LÚDLÁB











Kissé lebetegedtem, úgy hogy ágyban fekve töltöm a napjaim nagy részét. Van időm, a fotóim közt"mazsolázgatni" a csendes délelőttökön. A számítógépem fotóalbumjában sok olyan kép van amit már lehetne blogba tenni és posztolni, de valamiért eddig még nem került rá sor... Ilyen ez a Lúdláb torta is... Nemrégiben készült egyik hétvégén, a vasárnapi ebéd utáni desszertnek. Túlságosan nem fordítottam nagy gondot a díszítésére, amolyan rusztikus képet mutatott az elkészülte után. Végül is az íze volt a lényeg és hogy hódoljunk a nassolási vágyunknak. Egyike a magyar Klasszikus tortáknak.


Hozzávalók: egy kerek 4 tojásból sütött kakaós piskóta torta alap. Párizsi krém: 4 dl tejszín, 20 dkg
kristálycukor, 10 dkg keserű, jó minőségű kakaópor, 20 dkg vaj, Továbbá: 1 bögre magozott meggy, 10 dkg keserű csokoládé, 2 teáskanál olaj.


A tejszínt a cukorral felmelegítjük, majdnem forrásig főzzük. Levesszük a tűzről és belekeverjük az átszitált kakaóport. Habverővel jól elkeverjük, hogy egynemű legyen. Hűtőben teljesen kihűtjük a kakaós tejszínt, majd habosra keverjük a margarinnal. A habos krémnek az 1/3 részét a piskótára kenjük, kirakjuk a tetejét a lecsepegtetett meggyel, majd rákenjük a maradék 2/3 krémet is. A torta tetejét simára elkenjük. A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, belekeverjük az olajat és amikor már langyos, a torta tetejére folyatjuk. Kirakjuk a torta tetejét a megmaradt meggyszemekkel és a hűtőbe tesszük dermedni 2-3 óra hosszára. Igazi ünnepi torta, az egyszerűség jegyében...







5 megjegyzés:

  1. A legfinomabb tortáink egyike, már ha jól van elkészítve. Nekem a cukrászdai mindig nagy csalódás, vagy száraz, vagy nagyon tömény. El is mentem a receptedet, mert ezen látszik, hogy mennyire finom. Kriszti, mielőbbi gyógyulást kívánok, néha nem is árt egy kis kényszerpihenés.

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép, kár lett volna, ha elfelejted feltenni! :) Jobbulást kívánok, gyógyulj hamar! :)

    VálaszTörlés
  3. Gondoltam, benézek, ha már hazaeste este 10 után a szülőiről és végre nincs semmi munkám, keresek valami tortának valót a szülinapomra. És tessék! Krisztinél meg is találtam! Csodaszép, nem bonyolult, ez kell nekem! :-) Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kriszti! Épp az imént olvastam Mohánál, hogy problémáid vannak a kreativitásoddal.:))) Volt két percem, hogy benézzek Hozzád, kíváncsi voltam, mit látok majd. És leesett az állam!!
    Megmondom őszintén, gasztro-blogokat csak mértékkel nézegetek, mert az egykori legnagyobb hobbim, a főzés és a konyhai alkotások tudatosan kerültek háttérbe. Azért, hogy bírjam a saját iramomat a gyerekkel, a kerttel és a millió tervemnek legalább egy töredékére jusson időm. Szóval a főzésből csíptem le. De nagyon megmelengette a lelkemet, amit nálad látok. Fantasztikus ez a blog, különösem magával ragadó az a színérzék, amivel bemutatod az "alkotásaidat". Nagy gyűjtő vagyok én is, több dolgot látok nálad, amit magam is birtokolok. Az esti rutin után már jövök is vissza hozzád nézelődni.
    Üdvözlettel,
    Modeszta
    modest-home.blogspot.com
    :)

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, remélem jobban érzed magad már, jobbulász kivánaok, hamarosan. Én nem ismerem ezt az érdekes nevü finom csokoládé tortát, de mennyei finom lehet, és csodásan sikerült neked, amire nem vagyok meg lepve, mivel mindent amit készitesz...egy álom!

    VálaszTörlés