"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 25., szombat

NARANCSOS GUMICUKOR















Nagy gumicukor fan az egész család... Sajnos. Véleményem szerint, ennek semmi értelme nincs. Tele van sok haszontalan dologgal, mint például szénhidráttal, ízfokozókkal, színezékekkel, és tudj Isten még mi mindenféle felesleges alkotóelemmel. De hát a gyerekeim, sőt még a párom is odáig vannak értük. Néha veszek, had örüljenek, de nem viszem túlzásba az örömködést általuk. Mikor Lillánál megláttam a házi változatot, máris szerelem lett az első pillantásra. Gondoltam, ha házi, akkor nyilván mentes lesz mindenféle rémes dologtól és talán a tiszta gyümölcs ízével boldogíthatják majd az ízlelőbimbóikat. Valóban... Rém egyszerű elkészíteni és negyed óra alatt meg van a vitaminos nassolni való. Bármilyen citrusos gyümölcsből előállítható, sőt még a kivivel és a gránátalmával is kitűnően működik. Most narancsos ízben készült... És még mielőtt fenntartásaink lennének a zselatinnal kapcsolatban, akkor olvastam, hogy jót tesz a bőrnek, a kötőszöveteknek és a hajnak. Bízzunk benne... Hasonló finomság a Karottás narancsgerezd is...


Hozzávalók: 2 narancs és 2 citrom leve, 4 kanál cukor, 4 evőkanál zselatin por.


A hozzávalókat egy kisebb lábosba tesszük, majd lassú tűzön melegíteni kezdjük a keveréket. Állandóan kevergetjük, majd addig melegítjük, míg a zselatin teljesen feloldódik a folyadékban és szép tiszta, áttetsző nem lesz a folyadékunk. Mikor jó forró a gyümölcslé, de nem forr, akkor szilikon bon-bon formákba kiadagoljuk a levet, majd mélyhűtőbe tesszük dermedni. Negyed óra elteltével ellenőrizzük, hogy megkötött-e már, és ha igen, akkor kiszedjük a kész gumicukrokat a formákból. Máris ehetjük a saját készítésű cukorkáinkat. Garantált a boldogság...








Illéskrisz Konyhája




12 megjegyzés:

  1. Azta micsoda színe lett! Nagyon szépek lettek! Örülök, hogy nektek is tetszett! :)

    VálaszTörlés
  2. Csúcs! Ha itt lesz a kis Unokám ki fogom próbálni. Gyünyörű lett, és még vitamin is maradhatott benne.

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek:) Én is szoktam ilyet készíteni, eddig agar-agarral próbáltam, nagyon finom, de nem lehet annyit készíteni, hogy elég legyen:)

    VálaszTörlés
  4. Én is gumicukor fan vagyok. Ha befejeztem a fogyókúrát ezt feltétlenül kipróbálom. Mesések!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó ötlet. :)
    Kb meddig àllna el ha nem fogyna el egyből? :))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon mutatósak, gyönyörű a színük! :) Azt hiszem, ezt mi is nagyon tudnánk szeretni! :)

    VálaszTörlés
  7. Én is készítek,mert természetesen az én gyerekeim is imádják! Gyönyörű színeket hoztál :)Igazi napfényes hangulata van a képeknek!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon fincsi! Örülne neki gyermekem. Akkor ki kell próbálni! :-))

    VálaszTörlés
  9. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat, örülök, ha Ti is megcsináljátok. Egyébként nem lehet abbahagyni, ezért érdemes minden nap egy adagot csinálni. Legközelebb gránátalma + citrom lesz... .o)

    VálaszTörlés
  10. Egy kis nyár a télben. Micsoda színe van! Tisztára a trópusokon érzem tőle magam. Sajnos nincs bon-bon formám, de muszáj lesz kipróbálni.

    VálaszTörlés
  11. Hmmm... ezek a színek! Az ízéről már ne is beszéljünk...

    VálaszTörlés