"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 18., szombat

ÉTELÍZESÍTŐ ZÖLDSÉGKRÉM














Nem használok sem ételízesítőket sem leveskockákat. Nem szeretem az ízét, mert megváltoztatja az étel zamatát, olyan egyforma lesz tőle minden... Egyszer kaptam réges-régen egy üveg szárított "Házi vegetát", no azt elhasználtam levesbe, és az nagyon jó volt. Természetes volt, zamatos és tele a zöldségek erős ízével. Keresgélni kezdtem a neten. Mivel a szárítással nem akartam bíbelődni, maradtam a "nedves" változatnál. A Legjobb otthon blogon talált verzió tetszett meg a legjobban. Bevásároltam friss zöldségekből és máris megcsináltam magamnak. Mindenféle zöldséget összehordtam a nagy vájlingba és máris indulhatott a munka. Micsoda illatok voltak a konyhában! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom, természetes és valóban mentes mindenféle hozzáadott adalékanyagtól... Levesekbe, főzelékekbe, mártásokba, szószokba lehet tenni, mert nagyon kellemes aromát kölcsönöz az ételnek.


Hozzávalók: mindenféle répa ami a kezünk ügyébe van /sárga, fehér, citromsárga, lila... /, paszternák, zeller, karalábé, újhagyma vagy póréhagyma, fokhagyma, petrezselyemzöld, zeller-zöld, pritamin paprika, só, esetleg bors és chili paprika.


A hozzávalókat megtisztítjuk, daraboljuk, majd késes aprítógépbe tesszük és morzsalékosra aprítjuk. Lemérve a tiszta súlyát a zöldségeknek, kilónként 20 dkg sóval elkeverjük. Tisztára mosott, száraz üvegekbe töltjük a zöldségkrémet, kissé megnyomkodjuk, majd lezárjuk. Hűvös helyen vagy hűtőben tároljuk.









Illéskrisz Konyhája


4 megjegyzés:

  1. Én sem használok sem vegetát, sem leveskockát, mert glutamátot tartalmaz. Tavaly előtt én is készítettem ilyen ízesítőt és nagyon finom volt. Jó elővenni a saját készítésű dolgokat :)

    VálaszTörlés
  2. Ilyet én is szoktam készíteni, de én is nedves változatot. :o) De például Anyukám szokott paprika port is készíteni és Ő azt szárítja és úgy darálja.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ízlésesek lettek a megtöltött üvegecskéid és elkészíteni sem nehéz, az egészség érdekében bőven megéri a ráfordított időt. Én még citromsárga és lila répát soha nem láttam, de nagyon tetszik. Hol lehet ilyesmit beszerezni?

    VálaszTörlés
  4. Most fogyott el, amit a nyáron készítettem, szóval azt hiszem ideje újra nekiállni. Annyira csinosak azok a répák, hogy kedvet kaptam hozzá.

    VálaszTörlés