"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 30., csütörtök

ÁFONYÁS - BANÁNOS MÜZLI SZELET













Uzsonnás dobozba is készülhetett volna ez a desszert, de most csak úgy nassolni valónak lett gyártva. Reggelire kimondottam jó ötlet ilyet magunkkal vinni, mert amellett, hogy finom és egészséges, még igen laktató is. Egy pohár tejjel kitűnő reggeli, és jó indulása a napnak. Csak egészséges dolgokat tartalmaz, úgy hogy bűntudat nélkül ehetjük. Rengeteg féle módon lehet variálni az ízesítését, hiszen lehet mandulás, kókuszos, mogyorós, vagy éppen az aszalt gyümölcsök variációja...: ananász, mazsola, barack, papaya vagy éppen szárított alma... Az én receptem most áfonyával készült, de helyette bármilyen gyümölcs lehet, illetve a diót felcserélhetjük más olajos magvakra...


Hozzávalók 10-12 szelethez: 1 1/2 csésze zabpehely, 1/3 csésze tökmag, 1/3 csésze búzakorpa, 1/3 csésze vágott dió, 2 banán, 3 evőkanál méz, 1/2 csésze aszalt vörös áfonya, 1 csipet só, 1 csipet fahéj.


A zabpelyhet, a diót, a korpát, a tökmagot serpenyőbe szórjuk és erős tűzön állandóan kevergetve, szárazon megpirítjuk. Kissé kihűtjük. Mikor hűlt egy kicsit, hozzáadjuk a mézet, a pürésített banánt, a vörös áfonyát. Ízesítjük a masszát a csipet sóval és a fahéjjal. Elkeverjük, majd egy kb. 15 x 20 cm-es tepsibe nyomkodjuk, melynek aljára sütőpapírt fektettünk. Előmelegített sütőben, 180 C-on, kb. 20-25 perc alatt megsütjük a müzlit. Langyosra hűtjük, majd éles késsel hasábokra felvágjuk. Nagyon finom, jobb mint a bolti...






Illéskrisz Konyhája


7 megjegyzés:

  1. Sajnos nem vagyok nagy müzli rajongó, de a tiédért legszívesebben már nyúltam volna, látszik, hogy mennyire finomságos. Jó, hogy cukrot nem tartalmaz. Délig biztosan lendületben lennék vele. Nagyon szépek a fotók újfent.

    VálaszTörlés
  2. Szinte érzem az illatát és az ízét, nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagy müzli imádó vagyok, ez a szelet annyira jól néz ki,olyan guszta, a szemeim már jól laktak,de a pocakom még nem, így feltétlenül el kell készítenem!

    VálaszTörlés
  4. Kriszti, én imádom a Müzli szeletet, pláne házilag, amire sosem vettem időt késziteni. Nagyon ötletes módon csomagoltad be a szeleteket, és el tudom képzelni milyen egészséges és finom lehet. Legtöbbször ezt enném kávéval reggel, mivel nagyon ritkán eszek reggelit!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki. Szeretném. Azt hiszem kipróbálom. Maradt is még banán itthon.

    VálaszTörlés
  6. Sokszor gondoltam rá, hogy készítek én is, eddig valahogy elmaradt, na de majd pótolom :D

    VálaszTörlés
  7. Kedves Kriszti! Elkészítettem, bár én a tökmagot nem igazán szeretem, így kihagytam a receptből. Áfonya helyett, kis kockára vágtam az aszalt sárgabarackot (akciós volt) valamint egy kicsivel több fahéjat tettem bele, mert imádom az ízét. Így is nagyon, nagyon finom lett. Minden müzli rajongónak csak ajánlani tudom, mert nagyon finom és pillanatok alatt elkészül. Fiacskámnak is nagyon ízlett. Most már nem is veszem észre a boltok polcain a "mű" müzli szeletet. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés