"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. szeptember 29., vasárnap

ÁFONYÁS POHÁRKRÉM














Már megint áfonya... Dömping van belőle a piacokon. Én egyszerűen nem tudok betelni vele. Szerelem a miénk. Fogalmam sincs, hogy például a ribiszke után, miért nincs ilyen olthatatlan vonzódásom. Pedig kifizetőbb lenne. Vagy például miért is nincsen nékem áfonya bokrom...!? Mennyivel könnyebb dolgom lenne! Nem is értem. Na, tavasszal ennek utána is járok majd. Szóval most egy pohár-desszert üdvözült vele. Enyhén alkoholos beütéssel, ami nálunk nem nagyon megszokott dolog. Mert mi, abszolút anti-alkoholisták vagyunk. Főleg az én Jancsim. Tehát a desszert egy könnyed piskótás-krémes álom volt, áfonyával megkoronázva. Mert hogy jó a léleknek is...


Hozzávalók 4 személyre: 12 db babapiskóta, 4 evőkanál Triple sec likőr, 25 dkg Mascarpone, 2 dl habtejszín, ízlés szerint porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 nagy bögre áfonya, méz. Díszítéshez: tejszínhab, pár szem áfonya és citromfű levélke.



Veszünk négy kelyhet, melynek az aljába tördeljük a babapiskótát, majd meglocsoljuk őket a likőrrel. Közben a tejszínt félkeményre felverjük. A mascarponét tálba tesszük és habosra kikeverjük egy csomag vaníliás cukorral és ízlés szerinti porcukorral. A végén lazán beleforgatjuk a félig felvert tejszínhabot is a krémbe. A kész habos krémet elosztjuk a babapiskóták tetején. Az áfonyából pár szemet félre teszünk a díszítéshez, a többit pedig botmixerrel pürésítjük ízlés szerinti mézzel. Ezt az áfonya szószt rákanalazzuk a krém tetejére. 1-2 órára a hűtőbe tesszük a desszerteket, hogy az ízek összeérjenek. Tálaláskor tejszínhabrózsával, áfonyával és citromfűvel feldíszítve tálaljuk, a kelyheket.







Illéskrisz Konyhája



7 megjegyzés:

  1. Jöhet a desszert is, de átvállaljuk az alkoholt is szívesen! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Ha pohárkrém akkor nálam is tejszín, mascarpone és piskóta az alap valamilyen gyümölccsel, de bevallom még áfonyát nem ettem mert olyan drágának találom, hogy sajnálom rá a pénzt, de azt hiszem legközelebb, ha szembejön velem akkor tuti veszek! Már csak azért is mert idén ettem először szedret is, és egyszerűen nem tudtam betelni vele!!!! Kriszti a fotók megint gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
  3. Olyan szép, előkelő desszert, én mindenestül bevállalom. Csodásak a fotók!

    VálaszTörlés
  4. Ma ismét piacoztam, és mindig elkeseredek, mert nálunk a piacon, pedig nagyvárosban - Szombathelyen- élek, semmi ilyen finomság nincsen. Én mindig csak a húsostól jövök haza tele szatyorral :) Ez a pohár desszert nagyon csábító. Valahol áfonyát kellene szereznem.

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus és mennyei finom, egyszerü desszert. Nálunk egész évben át kapható az áfonya, és nem is drága. Muszáj lesz kipróbálni...baba piskótám is van bőven, már hetek óta készüldődök Tiramisut késziteni, de nincs kedvem hozzá. Az áfonyás poharas desszert jobban hangzik!

    VálaszTörlés
  6. Meg tudom érteni az áfonya iránt érzett rajongásod, én is ugyanígy vagyok. Szerencsés vagyok, mert itt áfonyában nincs hiány:) A pohárkrémed gyönyörű, most elfogadnék egyet.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon fincsi desszert, én is elfogadnék egy pohárral! :) Ennyi alkohol még belefér! :)

    VálaszTörlés