"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. július 21., vasárnap

SZALONNÁS TOJÁS MUFFIN















Egy ütős reggelire való, hogy jól induljon a napunk... Nagyon tojásos, nagyon szalonnás, nagyon finom és nagyon laktató... Azt hiszem elmondtam róla mindent. Két muffin garantáltan megtölti a pocakunkat, főleg ha van hozzá finom pirítós kenyér és koktél paradicsom is. Akkor szoktam ilyen tömény reggeliket készíteni, ha sok a dolog vagy elmegyünk valamerre kirándulni. Biztos, hogy délutánig nem kell az evésre gondolni, esetleg csak az ivásra... Szóval ilyen ez a tojás muffin. A recept 3 személyre szól.




Hozzávalók: 6 tojás, 1 fej vörös, vagy 3 szál újhagyma, 2 db. paprika, 15 dkg bacon vagy angol szalonna, 1 paradicsom, 10 dkg Trappista sajt, só, kevés bors. Tálaláshoz: 6 szelet kerek pirítós kenyér, koktél paradicsom.




A húsos szalonnát apróra felkockázzuk és egy serpenyőben zsírjára sütjük. Félidőben hozzáadjuk a felkockázott hagymát és a paprikát is. Lesütjük az egészet. Ha megsült, lehúzzuk a tűzről, majd kissé kihűtjük. A tojásokat tálba ütjük, sóval borssal ízesítjük, és villával habosra felverjük. Ez után hozzákeverjük a reszelt sajtot és a kihűlt szalonnás alapot. Elkeverjük. Egy 6-os mélyebb szilikon muffin sütőt kissé kiolajozunk, majd elosztjuk a mélyedésekbe a tojásos masszát. Előmelegített sütőben, 180 C-on pirulásig sütjük a tojás muffinokat. Míg sül a muffin, addig a kenyereket megpirítjuk és a koktél paradicsomokat felnégyeljük. Tálaláskor a miffinokat a pirítós kenyerekre ültetjük, majd a paradicsom gerezdekkel forrón tálaljuk. Citromos teával kitűnő reggelire való...








Illéskrisz Konyhája



8 megjegyzés:

  1. Na ilyennel én is szívesen kezdeném a reggelt:) Gyönyörűek:)

    VálaszTörlés
  2. De jó ötletet adtál, jöhetne nekem is reggelire!

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is gyakran készül ilyesmi, a férjem nagyon szereti. :)
    Szépek a képek! :)

    VálaszTörlés
  4. Egészen megint le vagyok maradva...egész hét végén nem is jutottam az internethez. El voltam a családdal három napig, de jó volt ki kapcsolódni egy kicsit!

    Örvendek hogy látok több Amerikai kreációt nálad, és mások blogján is. Már ideje hogy hires legyen a Gasztró receptek amik tulajdonképpen régóta itt eredtek. Éppen most jutottam hozzá egy itteni hires recept könyvhöz amit a könyvtárbol béreltem ki...125 éve ez a köny már létezik, de persze minden tiz éve ujitják a recepteket. Olyan fantaszikus praktikus receptek vannak benne a legujabb könyvben hogy kénytelen leszek meg rendelni, mer jó formán minden receptet le kéne másolnom.

    Annyit dumálok itt, de csak annyit akarok ki hozni belőle, hogy ebben a könyvben található ez a finom tojásos muffin is amit te készitettél...kissé mássabb, de jóformán ugyan az...mint mindig, fantasztikus, kreativ, és isteni finom a tiéd. Ilyen finomságot csakis Vasárnap reggelre való késziteni. Kinek van ideje hétköznap? Puszillak

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép és csoda finom lehet!! Én is szívesen lakmároznék belőle, mondjuk vacsorára, paradicsommal és uborkával.

    VálaszTörlés
  6. Ez naggggyon hamar ki lesz próbálva! :)

    VálaszTörlés
  7. Én elkészítettem és isteni finom lett! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés