"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. július 13., szombat

SCHMALZKUCHEN


















Először is bocs, hogy nem kommenteltem a napokban, hiszen Balatonon voltunk pihenni... Jönnek majd képek is, és átnézem majd, hogy miket sütöttetek-főztetek az elmúlt napokban. Addig is jöjjön egy fánk recept...

Szégyen szemre én sem akarok lemaradni a fánkok sütéséből, hiszen idén még nem sikerült ilyet sütnöm.... Hoztam is egyet, nehogy hiányérzetem legyen tőle... Németországban honos ez a fánk, ott sütik különböző rendezvényeken, vásárokon, fesztiválokon. Nagyon nem tér el a tésztája a megszokott fánkok receptjeitől, csak talán az igazi vanília, ami bele kerül, illetve a kockára vágott formája miatt... Mikor kisül, akkor olyan "dundi kispárnára" hasonlít a külleme. Nagyon finom, könnyű tésztájú fánk, csak úgy eteti magát. Egy bögre friss tejjel az igazi.


Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 2 dkg friss élesztő, 2,5 dl langyos tej, 8 dkg porcukor, 1 rúd vanília kikapart belseje, 1/4 mokkáskanál só, 5 dkg olvasztott vaj, 2 tojás.


Az élesztőt egy kevés cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval, lágy kelt tésztát dagasztunk. Meleg helyen, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük a tésztát. Mikor megkelt, lisztezett lapra borítjuk, kézzel négyzet alakúra húzzuk, de nem vékonyítjuk el. Akkor jó, ha ujjnyi vastag marad. Derelye vagy pizzavágó késsel négyzet alakúra felvágjuk. 10 percet pihentetjük. Olajat forrósítunk, majd adagokban arany barnára kisütjük a fánkokat. Félidőben megfordítjuk őket. Mikor kisültek, papírtörölközőre szedjük. Még melegen porcukorral meghintjük és baracklekvárral, frissen tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája



7 megjegyzés:

  1. Remélem kipihentétek magatokat. Ez a fánk csodás. Én is alig várom, hogy nekiinduljunk a Balcsinak...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  3. De szép kis párnácskák:) Most én is úgy indulnék, bárhová kirándulni, de elmarad az idén, azt hiszem...

    VálaszTörlés
  4. Jó, hogy csak gépen van előttem - különben az egészet meg tudnám enni, ami a tányérodon van, és az bizony így este 9-kor már nem lenne valami jó. Istenien néz ki! :P
    Várom a balatoni képeket is ám... :o)

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, elneveztem a fánkodat vánkoskának. A nagymamám nevezte így mindig a párnát.Tényleg úgy néz ki, mintha egy jó puha párna lenne. Nagyon klasszak lettek.
    Remélem jól sikerült a nyaralás.

    VálaszTörlés