"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. július 10., szerda

SÁRGABARACKOS KEKSZ















Kirándulásokra szoktam sütni kekszet, mert könnyű tárolni és elég neki egy jól záródó doboz is. Ahány kirándulás, annyi féle keksz... Ez is egy finom nassolni való, ami a Balatonra készült. Nincs benne tojàs, ìgy még a meleget is jobban tűri. Az aszalt sàrgabarack intenzív íze pedig jól érződik az omlós kekszben...



  
Hozzávalók: 22 dkg vaj3/4 csésze cukor ( 180 ml ), 1 teáskanál tiszta vanília kivonat, 2 csésze liszt ( 475 ml ), 1/2 teáskanál sütőpor, kb. 15-20 dkg finomra vágott aszalt sárgabarack, 1/2 citrom reszelt héja, csipet só.


A tészta szàraz hozzàvalóit tàlban összekeverjük, majd hozzàadjuk a vajat is. Morzsalékosra összedolgozzuk. A barackot apró kockàra felvàgjuk majd hozzàadva a lisztes morzsàhoz, sima tésztàvà összedolgozzuk az egészet  Hengert sodrunk belőle, majd fóliàba csomagolva a hűtőbe tesszük dermedni. Mikor kifagyott a tészta, éles késsel kb. 5 mm vastag szeletekre felvàgjuk, majd sütőpapìrral bélelt tepsire rakosgatjuk őket. 180 C-os sütőben, 12-15 perc alatt vilàgosra sütjük a kekszeket.




                              

8 megjegyzés:

  1. De klassz!! Kirándulásra tuti, hogy elkészítem én is. A kisfiamnak tetszeni fog - meg nekünk is. :o)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem az ilyen gyorsan összedobható kekszeket. Tökéletes nassolni valók. :)

    VálaszTörlés
  3. Isteni:) Mindenki barack lázban ég:)

    VálaszTörlés
  4. Hűű, de mutatós! Nem vagyok nagy keksz evő, de ezzel most levettél a lábamról.

    VálaszTörlés
  5. A 1/2 teáskanál só nem sütőpor véletlenül?Mondjuk már beletettem a lisztbe...Lehet,hogy most sós sárgabarackos kemény kekszet készítek :-) Köszi a választ: Regina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Regina!

      Köszönöm az észrevételt, máris kijavítottam...

      Törlés
    2. Köszönöm a gyors választ. Holnap kiderül,mennyire lesz sós. Azért a sütőport beletettem. Annyira nem vagyok tapasztalatlan :-) Nagyon szeretem a receptjeid,jó párat már kipróbáltam,még többet kimentettem.

      Törlés