"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. július 15., hétfő

PROFITEROL














Itália méltán híres desszertje. Egyszerűen nem lehet nemet mondani ezeknek az aranyló, édes habbal töltött, aztán csokoládéval leöntött apró golyócskáknak. Egyszerűen mennyei! Többféle receptje ismert, de a lényege, az égetett tészta és a keserédes olvasztott csokoládémáz. Nagyon finom, igazi desszert különlegesség... Nem hiába, ezek az olaszok tudnak valamit... Egyszer minden képen érdemes elkészíteni!


Hozzávalók a tésztához: 1 dl víz, 5 dkg zsír, 1 csipet só, 12 dkg liszt, 3 tojás.


A vizet felforraljuk a zsírral és a sóval. Ez után beleöntjük a lisztet és állandóan kevergetve sűrű, alig keverhető masszát főzünk belőle. Pár percig pirítjuk-keverjük, majd lehúzzuk a tűzről. Kissé kihűtjük, majd egyenként, elektromos habverővel, beledolgozzuk az egész tojásokat. Akkor jó a tészta, ha ragadós. Vizes kiskanállal, apró gombócokat rakunk egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd előmelegített sütőben, 180C-on, kb. 15 perc alatt szép világosra kisütjük a fánkokat. A sütőből kivéve teljesen kihűtjük őket.


Krém: 20 dkg Mascarpone, 1 csomag vaníliás cukor, ízlés szerint porcukor.


A krém hozzávalóit jó habosra kikeverjük, majd csőrös habzsákkal betöltjük az apró fánkokat vele.


Máz: 10 dkg étcsokoládé, 1 evőkanál vaj, 3 evőkanál tejszín, 1 evőkanál keserű kakaópor, kevés porcukor.


A hozzávalókat vízfürdőben sűrű krémmé főzzük. Kihűtjük, majd a tálra halmozott töltött fánkocskákat megöntözzük vele. Frissen, kissé lehűtve tálaljuk.











Illéskrisz Konyhája



10 megjegyzés:

  1. Ó hát ezt muszáj megcsinálnom, nagyon guszta! Csak vennem kell előtte egy robotgépet gyorsan :)

    VálaszTörlés
  2. Isteni:) Tudom, ettem már ilyet, bár nekifogni nem mertem még:)

    VálaszTörlés
  3. Imádom!!! Na, és ezek a fotók, csodálatosak!! Nálunk is nagy kedvenc, és pillanatok alatt eltűnik még az utolsó morzsája is. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki az a tál megpakolva, a mascarponés krém meg külön tetszik. Még sosem sütöttem profiterolt, leragadtam a képviselő fánknál:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű a fotód, receptet mentettem, tuti kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  6. Még soha nem készítettem, de már ettem, és nagyon ízlett. :) Itt lenne az ideje elkészíteni, nagyon csábítóak! :)

    VálaszTörlés
  7. Ó de gyönyörű!! A kolozsvári Belvedere cukrászdában fagyikehely tetejére tettek ilyet, de finom volt:)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Nagyon finom volt, alig tudtam mérsékletet tartani felőle... :o)

    VálaszTörlés
  9. Micsoda gyönyörü elegáncia! Én már régen készitettem, és még nem próbáltam a mascarponés krémmel! Érdemes lenne ezt a gyönyörü fotót a falra tenni!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon Profi! Biztosan nagyon etette magát. Ezeknek a falatnyi édességeknek kár is lenne ellenállni. Csodásak a fotók is!

    VálaszTörlés