"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 16., vasárnap

VÖRÖSBOROS MEGGY JAM














Ebben a kánikulában lassan tökéletesen beérik a meggyünk. Tűző napban, létrára mászva szedtem le a fa tetejéről a legszebb szemeket a jam-hez. Közben persze degeszre ettem magam belőle, úgy hogy nehezen ment a munka... Sosem volt ennyi termés, nem tudom mi ütött ebbe a kis fába az idén. Lényeg, hogy van bőven gyümölcs, nem panaszkodhatunk. Szóval ma "meggyes" napot tartottam. Főztem lekvárt, tejszínes-fahéjas meggyszószt, és az elhíresült meggyes pitémet. A másik kettőt majd a napokban posztolom... Szóval jól kitermeltem magam...



Hozzávalók: 2,5 kg meggy tisztán mérve, 70 dkg cukor, 2 csomag 3:1-ben Oetker zseléfix, 2 dl. testes vörösbor.


A meggyet lábasba tesszük, rászórjuk a cukrot és a zseléfixet. Elkeverjük. Feltesszük főni és amikor a cukor elolvadt benne, hozzáöntjük a bort is. Lassú tűzön addig főzzük a lekvárt, amíg egy kissé besűrűsödik és a habja eltűnik. Kb. 1/2 óra. Mosott, tiszta üvegekbe áttöltjük a jam-et és jól szorosan lezárjuk őket. Betakarva, kihűtjük.






Illéskrisz Konyhája


6 megjegyzés:

  1. Először úgy láttam, hogy 25 kg meggy, hirtelen azt gondoltam, hogy jókora lábasod lehet, de aztán láttam a pici pontot a két szám között :). Csodás lehet ez a jam, meg a többi meggyes finomság is. A fejléced is gyönyörűséges, igazi nyári hangulatot áraszt.

    VálaszTörlés
  2. Amiben borocska van, az már nem kezdődik rosszul. Csodás lett a színe, az állaga, az íze pedig biztosan mennyei. Nálunk is rengeteg idén a meggy, de még kell egy kis idő, hogy beérjen. Nagyon várom a meggy projekt további receptjeit is, főleg a pitét, szuper lett a fejléced, nagyon hangulatos!

    VálaszTörlés
  3. Én is 25 kg meggyet olvastam :)) Az idén én is vörösborra cseréltem a rumot és valóban isteni lett.
    A héten 3x volt megyleves ,1x pite,és reggel-este lekváros kalács :))
    A képeid csodásak!!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon finom lehet:) Nálunk is csak a korai meggy érik, azt nem nagyon lehet eltenni, de ma én is meggyszószt készítettem belőle, meg egy kis fagyasztott később érő meggyből:) Csodásak ismét a fotóid:)

    VálaszTörlés
  5. Ez aztán finom, pikáns lehet !! Csodásak a képeid!! :)

    VálaszTörlés
  6. Lányok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés