"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 21., péntek

MEGGYDESSZERT...















Ígérem az utolsó... Mármint a meggyes recept. De nem tehetek róla, muszáj meggyel alkotnom, mert roskad a fa. Na, annyira már nem.... Mert megfőztem, megsütöttem, megfagyasztottam és meglekvároztam... Ja, és megettem csak úgy a fa alatt. Annyira finom, nem tudok betelni vele... Sötét bordó, édes és tele finom ízzel. Szóval csak úgy kínálja magát! Ezt a desszertet most délután csaptam össze, hogy együnk is valamit, mert ebben a hőségben mást nem is kívánunk, mint egy ilyen hűs kelyhet.


Hozzávalók: 2 tojásból sütött kakaós piskóta morzsa, 1/2 kg magozott meggy, 2 dl víz + 2 csapott kanál étkezési keményítő, 3 kanál cukor, 1/2 citrom leve, 25 dkg mascarpone, 2 dl tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, kevés cukor, citromfű.


A meggyet kisebb lábosba tesszük, majd ráöntjük a vizet. Ízesítjük, cukorral és a citrom levével. Míg felforrósodik, addig kikeverjük a keményítőt egy kevés vízzel és amikor a meggy már majdnem forr, behabarjuk vele. Sűrű, krémesre keverjük. Ne főzzük szét a meggyet, csak pár pillanatig keverjük, hogy besűrűsödjön a szósz. Kihűtjük. Közben a mascarponét tálba kanalazzuk, hozzáadjuk a tejszínt, a vaníliás cukrot, kevés cukrot ízlés szerint, majd az egészet habosra keverjük. Elővesszük az üveg kelyheket, és rétegesen belerakjuk a hozzávalókat: kakaós piskóta morzsa, mascarpone krém, meggykrém, megint morzsa, megint mascarpone és a végén egy kevés meggykrém. A tetejére teszünk egy ágacska citromfüvet, és mehet a hidegre lehűlni. Nagyon finom és mutatós pohár-desszert.








Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges, és imádni való ez a desszert!!! ÓÓÓ, de jó neked Kriszti, hogy olyan sok meggyed van. Ma ugyan mi is meggyeztünk, mert meglepett a szomszédom egy vödröcskével, így aztán a meleg ellenére pitét sütöttem.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűséges és nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett Kriszti, hozzad csak nyugodtan a meggyes finomságokat, itt úgysincs. Mondjuk én áfonyával kárpótolom magam:) Hűs és kellemes hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  4. Hát megint csak egy másik gyönyörüséges desszertet készitettél, Egy szuper elegáncia, és finomság! Ti is ugy vagytok a meggy fával mint nálunk a lányomék a mangó fával. Már szépen kezdenek érni a mangók, de még csak kevés érett!

    A poharas desszertek mindig jól jönnek, kevés időt igényelnek, és nagyon mutatósak is!

    VálaszTörlés
  5. Gizike!

    Van meggy bőven, még ennyi sosem volt. Betakarítottam szinte az egészet. Még van egy kevés, de azt már a fáról fogom megenni. :o)

    Maria!

    Köszönöm! :o)

    Trollanyu!

    Én meg az áfonyádért irigyellek. Itthon piszok drága... Köszi! :o)

    Elisabeth!

    Köszönöm a kedves szavakat! Hű, micsoda jó dolog lehet egy mangó fa... El sem tudom képzelni... Mennyi finomságot lehet abból is készíteni, láttam a blogodon. Ilyenbe nem tudok gondolkodni, mert amit nálunk lehet kapni az kényszer érett, biztos köze nincs az ottani ízéhez. Köszi! :o)

    VálaszTörlés
  6. Megint egy hamisítatlan Kriszti-s desszert. Szemet gyönyörködtető az összhatás, és ahogy az a tűzpiros meggyláva csordogál ott a tetején... Kész vagyok :)

    VálaszTörlés
  7. Csodásan néz ki! Tegnap én is valami hasonlót csináltam, csak eperrel. Meggyet még nem is ettem az idén, de most nagyon-nagyon megkívántam!

    VálaszTörlés
  8. Cermesdorfi cseresznyét cserélnék meggyre:) Nagyon mutatós, jól esne:)

    VálaszTörlés
  9. Én még nem unom a meggyes receptjeidet, sőt! A fotóid újra elcsábítottak! ;-)

    VálaszTörlés
  10. El is hiszem, hogy finom desszert, és nagyon guszta is! :)

    VálaszTörlés
  11. Ezekben a szép fényes, csillogó poharakban nagyon jól mutat ez a réteges finomság... :P
    Nálam még csak most kezdődik igazán a meggyszezon és a meggyőrület (a blogon is tapasztalható lesz majd szerintem), ugyanis a Mi fáinkon még csak most lesz igazán szép nagy szemű és bordó a meggy.

    VálaszTörlés