"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 7., péntek

CAPUCCINÓS NANAIMO KOCKA














A legutóbb krémest csináltam, de mint tudjuk, az én Jancsim nem szereti az ilyen habos dolgokat. Konkrétan ki tudnám vele üldözni Őt a világból... A végén már annyira hiányzott neki az édesség, hogy elcsente a Francia krémes egy-két "tetejét", és azt ette meg egy pohár tej kíséretében... Ezt nem hagyhattam annyiban, és gyorsan összedobtam neki ezt a Capuccinós nanaimo kockát. Ez egy elég ismert sütés nélküli édesség. Szerintem minden háztartásban fellelhető hozzá, az összes alapanyag: keksz, vaj, kakaópor, kókusz... Most kávés ízben készült, hogy teljes legyen a boldogság...


Hozzávalók az alaphoz:  2/3 csésze vaj, 1/3 csésze kakaópor, 1/4 csésze cukor, 1 evőkanál instant kávé por, 1 tojás, 1 1/2 csésze keksz morzsa, 3/4 csésze kókuszreszelék, 3/4 csésze mandula pehely.

A töltelékhez: 1 csésze porcukor, 1/4 csésze lágy vaj, 1 evőkanál kávé por, 2 evőkanál forró víz, 40 gr. Aranka krémpor / főzés nélküli pudingpor /.

A tetejére: 2 evőkanál vaj, 1 evőkanál kávé por, 10 dkg étcsokoládé.


 A vajat a cukorral, a kakaóporral, a tojással és a kávéporral összemelegítjük, majd félre tesszük. A kekszet elkeverjük a kókuszreszelékkel és a mandulaforgáccsal. A kekszes keveréket beleszórjuk a vajas alapba. Fakanállal jól kikeverjük. Veszünk egy kb. 15 x 20 cm-es tepsit és az alját kissé beolajozzuk. Beleszórjuk a kekszes alapot, majd kézzel jól lenyomkodjuk. Mikor ezzel megvagyunk, elkészítjük a kávés krémet. A porcukrot habosra keverjük a vajjal, a pudingporral és a forró vízben elkevert kávéporral. Ezt a krémet kenjük a kekszes alapra. A tetejét szépen elsimítjuk. A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk a a kávéporral és a vajjal. A szép fényes csokoládé mázat, a sütemény tetejére kenjük. 1/2 óra hűtés után a süteményt felkockázzuk és máris tálalhatjuk.











Illéskrisz Konyhája



6 megjegyzés:

  1. Hogy hol voltam én eddig hogy ezt még nem ismerem ?:-)) Nagyon finom lehet, guszta! Rendes asszony vagy hogy így kedvezel az férjednek!:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom, bár kávésan el sem tudom képzelni milyen, de jó ötlet! Köszi, hogy eszembe juttattad! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Kriszti!
    Kávésan még nem ismertem, de istenien hangzik! Biztosan kipróbálom így is, Apuka nagy kávé rajongó!
    A fotók pedig egyszerűen fantasztikusak! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a kép, és a recept is nagyon jó. Biztosan kipróbálom.

    VálaszTörlés
  5. Én még sehogy se kóstóltam eddig, de csodaszép a fotóidon:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki, remélem a Jancsid jól belakott belőle:) Kávés ízesítéssel szuper lehet, bár még én sem ettem ilyen sütit sosem, csak láttam képeken. Szép hétvégét kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés