"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. június 6., csütörtök

AFTER EIGHT FAGYLALT












Jó meleg nyári napokon nincs is jobb dolog, mint elkanalazgatni egy hűsítő mentás-csokis fagylaltot. Igaz most még várat magára a kánikula, de a receptúráját bármikor elővehetjük majd. Mielőtt neki állunk elkészíteni, előre bocsájtom, hogy feltétlen szükség van hozzá házilag elkészült menta esszenciára / likőrre. Ezt is könnyedén elkészíthetjük, a konyhánkban. A fagylalt maga, pedig sűrített tejből és tejszínből készült. Alaprecept: itt Nagyon finom, könnyed, hűsítő nyalánkság. 3 gombócnál kevesebbel nem lehet beérni!



Először is a Mentalikőr: 2 nagy marék friss menta levél, 1/2 liter szesz vagy vodka, 1,5 dl víz, 22 dkg cukor, pár csepp zöld ételfesték.

A leveleket egy nagyobb befőttes üvegbe nyomkodjuk, majd ráöntjük a szeszt. Lezárjuk és sötét helyen érleljük 4-5 napig. Néha átrázogatjuk az üveget. Mikor letelt a várakozási idő, leszűrjük. A vizet felforraljuk a cukorral és fényes szirupot főzünk belőle. Kihűtjük. A menta eszenciát elkeverjük a sziruppal és egy pár csepp zöld ételfestékkel megszínezzük a nedűt /elhagyható /. Különleges likőrféle lesz belőle. Behűtve igazi csajos "körömlakk"...


Fagylalt: 3 dl tejszín, 2 tubus sűrített tej, csipet só, 2 teáskanál menta eszencia, 5 dkg keserű csokoládé, 6 lap After Eight csokoládé.


A csokoládékat daraboljuk, apróra összevágjuk. A tejszínt habbá verjük, majd lazán beleforgatjuk a sűrített tejet, az eszenciát, a sót, és a darabolt csokoládékat. Az így kapott habos krémet, vagy fagylaltgépbe, vagy tálba töltjük / simítjuk, majd ideális fagylalt állapotig kifagyasztjuk. Étcsokoládéval megszórva tálaljuk a gombócokat.









Illéskrisz Konyhája

5 megjegyzés:

  1. Nagyon kívánatos a fagyid!
    De én most még fázom, ezért a mentalikőr leírásának örülök jobban, azt elviszem, köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, bár én nem szeretem a mentásat, fagyiban azért kipróbálnám...:)

    VálaszTörlés
  3. Valóban nincs kánikula, nálunk most épp beborult (jó sötétre) és dörög az ég is... De engem ez nem zavar, ha fagyit szeretnék enni. Imádom a mentás dolgokat (használom is a mentát, van itthon egy hatalmas dézsa mentám, nem győzöm "megkopaszítani", különben befutná az egész teraszt :).
    Jaj Kriszti, annyira finom lehet ez a fagylalt - ahogy olvastam a hozzávalókat és elkészítést, szinte éreztem a számban az ízét... Kár, hogy nincs itt előttem, jól elnyalakodnék vele. :o)

    VálaszTörlés
  4. Jöhet, bármilyen mennyiségben, és bármilyen időben! :)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is olyan idő van mintha szeptember lenne, de én azért megkóstólnám. Az őszön kaptam rá a mentás csokira, eddig nem szerettem, de most szerelem lett:)

    VálaszTörlés