"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 22., szerda

KRUMPLISTÉSZTA...















Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de mi nagyon kedveljük a régi hagyományos "ízig-vérig" magyar ételeket. Ilyen a mákos tészta, a tojásos nokedli, a káposztás cvekedli, vagy ez a finom krumplis tészta. Szerintem jó sok borssal és kovászos uborkával a legfinomabb, de például az egyik barátnőm, reszelt sajttal és ketchuppal szereti... Télen-nyáron készítem, sosem tudjuk megunni. Lényeg a finom pörkölt-krumplis alap, enélkül nem működik a dolog. Ja, és a szép piros paprika. Nincs rémesebb látvány egy halovány krumplis tésztánál... Szerintem.
 Leírom, én hogy készítem a legegyszerűbb módon.



Hozzávalók 4 személyre: 3 nagyobb héjában főtt burgonya, 1 csomag fodros vagy sima kockatészta, 2 nagyobb fej hagyma, olaj, só, bors, pirospaprika, 1 kávéskanál sűrített paradicsom.



A tésztát sós-lobogó vízben "fog-keményre" főzzük. Leszűrjük és melegen tartjuk. A hagymát kockára vágjuk és olajon lepirítjuk. Míg pirul a hagyma, addig a főtt burgonyát megpucoljuk és villával csak nagyolva megtörjük. A lepirult hagymát lehúzzuk a tűzről, rászórjuk a pirospaprikát, a sót, bőven borsot, a sűrített paradicsomot és egy kevés vizet. Elkeverjük a hagymás alapot, forralunk rajta egyet, majd rászórjuk a megtört burgonyát. Átkeverjük az egészet. Ezt a burgonyás alapot keverjük hozzá a kifőtt tésztához. Ha kell, még utána ízesítjük és forrón tálaljuk egy nagy adag kovászos uborkával. Mennyei...












Illéskrisz Konyhája



9 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem krumplistésztát, de ha jól emlékszem Évánál láttam még, ott is nagyon megkívántam, mint nálad is:)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon szép! Egyébként olasz tésztával tök más jellege van, nagyon menő úgyis (és amiért mindenki hülyének néz, sok-sok tejföllel).

    VálaszTörlés
  3. Ez az egyszerű étel is gyönyörű nálad :)!! És tényleg nagyon finom, de ahány ház, annyi szokás... én például nem paprikásan, hanem csak jó borsosan készítem, mert gyerekkoromban Anyu úgy főzte, én azt szoktam meg, kis családom is úgy szereti :).

    VálaszTörlés
  4. Jaaj, és még itt is...:) Rajongok érte, és már hónapok óta nem eszek krumplit...:( Gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Jó sok borssal, kovi ubival a legfinomabb. Én is pont így szeretem.

    VálaszTörlés
  6. Luce muy delicioso me gustan mucho las pastas quiero ir por varios platos,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  7. Nekem sok boldog régi emlékek vannak a krumplis tésztárol. Sokat ettem évek óta, és én is készitettem, de már nagyon régen. Nem is tudom miért nem tartottam be a szokást. A tiéd nagyon guszta és finom. Igazán perfekt avval a savanyu uborkával hozzá!

    VálaszTörlés
  8. Ez pont az én számíze szerint van készítve, pont így készítem, ráadásul savanyú,vagy kovászos uborka nélkül el sem tudnám képzelni!
    Ide vele :)

    VálaszTörlés