"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. május 24., péntek

GÖMBCUKKINI GOMBÁS RIZOTTÓVAL TÖLTVE


















Elvarázsolt engem is... Mármint a gömbcukkini. Megvallom őszintén, három dolog miatt vettem gömbcukkinit. Első: mert szeretem a cukkinit. Második: a gasztro-blogokon végigsöpört a"gömb-láz", nem akartam kimaradni belőle, muszáj voltam megkóstolni. Harmadszor: a vele készült étel nagyon jó fotózható, igazi zöldség különlegesség... Szerintem elég ok volt ahhoz, hogy beszerezzek én is magamnak pár gyönyörű gömböcskét. A piacra ahová szeretek járni, van egy kedves termelő srác, aki nagyon szívesen ismeretterjesztést ad a nála vásárolandó terményről. Most a cukkiniről... Egyébként nála szoktam venni lila burgonyát is. Szóval elmondta, hogy ő 3 féle gömbcukkinit termeszt, amik kissé különböznek egymástól. A sötét zöld ugyan olyan ízű, mint a sima hosszúkás, a világos zöld az egy zsengébb húsú fajta, a sárga színűnek pedig kissé édes a zamata. Most emellett a szép sárga mellett döntöttem, ez ihletett meg. Minden képen hús nélkül szerettem volna elkészíteni, akartam érezni a zöldség tiszta, friss ízét. Ezért került bele a gomba és a rizs. Rég ettem már ennyire finom zöldségételt. Annyira jó volt! A cukkini húsa puha lett, de a külső héja kissé ropogós maradt, a tölteléke pedig krémes és lágy... Szóval megint kéne vennem...



Hozzávalók: 4 gömbcukkini, 2 szál újhagyma, 2 púpos evőkanál rizs, 20 dkg gomba, 2 evőkanál tejföl, 2 tojás sárgája, só, bors, 10 dkg reszelt sajt, kevés kacsa vagy libazsír.



A cukkinit megmossuk, a kalapját levágjuk és az aljából is levágunk egy kicsit, hogy megálljon a talpán. Kis kanállal kivájjuk a közepét, vigyázva, hogy a szélén ne sérüljön. A húsát felkockázzuk, félre tesszük. Sós vizet forralunk és kb. 1 percig blansírozzuk benne a cukkinikat. Kivesszük őket a forró vízből, majd lecsepegtetve egy olajjal átkent sütőtálba áttesszük őket. Mikor ezzel megvagyunk, elkészítjük a tölteléket.
Az újhagymát vékonyan felkarikázzuk, a gombát apró kockákra felvágjuk. Egy kanál zsírt felhevítünk, beledobjuk a hagymát és a rizst, majd erős tűzön állandóan kevergetve kissé lesütjük. Mikor a rizs már "csikorgós", hozzáadjuk a gombát és a cukkini kivájt húsát. Sóval, borssal fűszerezzük és fedő alatt néhányszor megkevergetve megpároljuk az egészet. Víz nem nagyon kell alá, mert a cukkini és a gomba elég vizet ereszt majd. Természetesen ha úgy látjuk, hogy kell alá némi víz, akkor pótoljuk. Akkor van készen, ha a rizs majdnem puha és az egész töltelék állaga jó krémes. Ekkor levesszük a tűzről, kissé kihűtjük, majd belekeverjük a tojások sárgáját, a tejfölt és a fele reszelt sajtot. Utána ízesítjük sóval és borssal. A kész töltelékkel megtöltjük a cukkiniket. Tetejükre rászórjuk a maradék reszelt sajtot, kevés olajjal átspricceljük az egészet és betesszük az előmelegített 180 C-os sütőbe sülni. 20-25 perc alatt készre sütjük a cukkiniket. Petrezselyemmel vagy snidlinggel megszórva frissen tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája



6 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon szép, anyum most ültette el a gömbcukkini palántokat, hátha majd ki tudom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Igazi tavaszi zsenge. Jó, így hús nélkül. Finom lehetett.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek és finomak lehettek. Nálunk valami húsos töltelékkel lenne nyerő, mert a gombát nemigen állhatja a család. Nekem így, mert én meg imádom!!!! :) Gyönyörű!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól nézki, és biztos nagyon finom volt.
    Reggel megyek a piacra gömbcukkinit vadászni.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg nagyon fotogének:) Ráadásul imádom a cukkinit, gömb, vagy sima, mindegy, olyan vagyok, mint Gombóc Artúr, csak nem a csokival:) Szép hétvégét kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  6. Kriszti..te aztán sokat foglalkozol a finom és gyönyörü mutatós ételekkel és süteményekkel. Nálunk ilyen gömbölyü cukkini tököt egyáltalán nem is találunk. Ezek a fajták csak Európában teremnek. Nálunk itt mind hosszukásak. Szépen megfelelne ez Októberben, pláne...de az meg egy egész másfajta tök lenne itt nálunk!

    VálaszTörlés