"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 16., kedd

SPENÓTOS-FETÁS KOCKA
















Régóta szemeztem már ezzel a különleges sós harapnivalóval, és mivel minden friss dolgot kaptam hozzá, sebtiben meg is sütöttem. Túl sok munka nem volt vele, hiszen adott volt a kész leveles tészta... Megjegyzem, lehetett volna házi készítésű is, de hétköznap ilyen ínyencségekkel nem tudok bíbelődni. Talán egyszer.... Finom volt így is. A spenótot ki lehet cserélni pl. medvehagymára is...



Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 1/2 kg friss spenót, 20 dkg füstölt darált sonka, 20 dkg Feta sajt, 2 gerezd fokhagyma, kevés vaj, só. Tojás sárgája a lekenéshez.



A tésztát kiolvasztjuk, majd kb. 8x8 cm-es kockákra felvágjuk. A spenótot leszárazzuk, alaposan megmossuk, lecsepegtetjük és vajon lepároljuk. Ízesítjük a spenótot sóval és áttört fokhagymával. Ha összeesett, szitába tesszük és alaposan lecsöpögtetjük. A tészta kockák közepére teszünk a spenótból, a darált füstölt sonkából és a végén rádaraboljuk a feta sajtot is. A tészta széleit a tojás sárgájával lekenjük és előmelegített sütőben, 180 C-on pirosra, ropogósra megsütjük a töltött tészta kockákat. Finom fehérborral, frissen, igazi különlegesség.














Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen egyszerű, gyors sütiket!
    Spenótosan is, meg medvehagymásan is!

    VálaszTörlés
  2. A spenótot vétek lenne kihagyni:) esetleg a fokhagyma helyett mehetne a medvehagyma:)Nagyon jól néz ki, bármikor jöhetne!

    VálaszTörlés
  3. Biztos finom volt!
    A spenót csak fetával az igazi! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehetett!! Imádom a spenótot minden formában, így még nem próbáltam, de ami késik... :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, nagyon finom lehet, imádom a feta sajtot! :) Nálunk is készült nemrég hasonló, csak édes változatban, lekvárral és pudinggal! :)

    VálaszTörlés
  6. Isteni, most megkívántattad:)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű kis kockák és minden hozzávalóját szeretem:) Sőt még házi levelesem is van a fagyasztóban:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó a recept és a blogod is csodálatos. Hogyhogy csak most találtam rá???

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Érdemes megsütni, egy baráti csevej fontos része lehet... :o)

    VálaszTörlés
  10. A spenótot nem szeretem csak és kizárólag fetával vagy mascarponéval egy sós finomságban :) A tied jöhetne :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem azonnal jöhetne spenóttal is! Férj csak medvehagymával enné, de úgyis nagyon finom lehet...

    VálaszTörlés