"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 18., csütörtök

KONZERV KENYÉR

















Mikor Babett oldalán megláttam a konzervdobozban sült kalácskákat, rögtön bele is szerettem az ötletébe. Biztos voltam benne, hogy ha nem is kalácsot, de kenyeret minden képen sütök majd egyszer a családnak. A múltkor a fiam ismét Chilis babot főzött és akkor, máris összejött négy kidobandó konzervdoboz. Egy doboz, pont eme célból, már régóta ott árválkodott a kamra polcon... Eljött hát az idő, hogy debütáljon nálam is a konzervdoboz projekt. Szuper kenyérkék lettek. Tetejük és az aljuk ropogott, a törzsük pedig puhán illatozott... Finom francia vajjal, koktélparadicsommal, friss snidlinggel és egy csipetnyi sóval, oltári jó, könnyed vacsora lett belőle.




Hozzávalók 5 konzervhez: kb.45 dkg liszt, 3 dl. langyos víz, 1/4 kocka friss élesztő, 1 csapott evőkanál só, 1 kávéskanál cukor, 3 evőkanál mag-mix.



  Egy kevés vízbe belekeverjük az élesztőt, a cukrot és egy kanál lisztet. Letakarjuk és a kovászt megkelesztjük. Ez után a maradék lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a kovászt és a többi hozzávalót. Alaposan bedagasztjuk a tésztát, majd liszttel meghintve, letakarva a kétszeresére kelesztjük. Mikor megkelt, 5 részre elosztjuk és henger alakú zsemlékké formázzuk a tészta darabokat. A konzervdobozok aljára kör alakú sütőpapír darabokat vágunk, majd a béleléshez is kivágunk téglalapokat a sütőpapírból, ezzel béleljük ki a dobozokat. A hosszúkás zsemléket a dobozokba csúztatjuk és hagyjuk egy negyed órát pihenni, kelni őket. Pihentetés után olajjal átkenjük a kenyérkék tetejét és egy kevés mag keveréket szórunk a tetejükre. Előmelegített sütőben 180 C-on, pirosra ropogósra megsütjük a konzerv kenyereket. Arra ügyeljünk, hogy a sütőpapír egy kissé túllógjon a doboz peremén, mert sütés közben belesülhet a tészta a doboz peremébe, és akkor biztos, hogy nem fogjuk simán kicsúsztatni a kenyereket a konzervből... Igazi vajjal, koktél paradicsommal és metélőhagymával tálaljuk...









Illéskrisz Konyhája


24 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jóóó! Mániákusan gyűjtöm a konzervdobozokat,
    ez egy jó kis újrahasznosítás.

    VálaszTörlés
  2. Azta, de jól néznek ki!!! Imádom megint ezeket a fotókat! Ez hasonló, mint a cserépben sült kenyér, de ez a konzerves ötlet nekem nagyon új. Csúcs! :-)

    VálaszTörlés
  3. Eszméletlen jól néznek ki, és ami külön tetszik, hogy alakjukból kifolyólag nagyon egyszerűen lehet őket szeletelni.

    VálaszTörlés
  4. Érdekes megoldás ez a dobozolás!
    A kenyérkék helyesek lettek!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek, igazán kívánatosak! Külön tetszik ahogy kis korong szeletkék lesznek belőle! :)

    VálaszTörlés
  6. Krisztike!

    Újra csodaságosat alkottál! :)

    sherpa

    VálaszTörlés
  7. Én is előjegyeztem már magamnak, de mostanában csupa olyan konzervdobozt találtam, aminek a belsejében műanyag bevonat van. Az pedig nem túl egészséges, és gyanítom, hogy nem is bírja a hőtani kiképzést...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy írtad a műanyag bevonatot! Remélem olvassák, hogy csak a sima jó hozzá... :o)

      Törlés
  8. Piszok jó ötlet, meg fogom csinálni, ha összegyűlt az 5 konzervdoboz:-))))

    VálaszTörlés
  9. De klassz! ...és ezek a fotók... nagyon tetszik minden! :o)

    VálaszTörlés
  10. Micsoda ötlet, szuper kis kenyér-tornyocskák! :)))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszik!!! Viszont lenne egy kérdésem. Mekkora konzervdobozok kellenek? Nem nagyon használok konzervet, de ezt szívesen kipróbálnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, a sima konzerv kukorica vagy a hosszabb vörös vesebab doboza jó hozzá! :o)

      Törlés
  12. Hogy ti mit ki nem találtok Babettel együtt:) Olyan szépek, s nekem is az tetszik, hogy olyan szépen szeletelhető:)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon ötletes és gyönyörűek lettek, nekem is a kis korongok tetszenek legjobban:) Nálunk mindig rengeteg konzerves doboz van, havonta viszem el a konténerbe, ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  14. Szuper! Már én is ki akartam próbálni, de nem volt dobozom. Elhasználtam gyertyát önteni. :-))) No majd gyűjtögetek, mert nagyon jól néz ki ez a sok kis helyes kenyérke. Gratulálok! :-))

    VálaszTörlés
  15. Kedves Lányok!

    Nagyon köszönöm a hozzászólásokat! Az ötletért én is hálás vagyok Babettnek, mert itthon nagyon tetszett mindenkinek az új kenyérke... Tökéletesen jó hozzá a konzerv kukorica doboza, vagy a magasabb növésű vörös vesebab konzerv doboza. Lényeg, hogy ne legyen belül fehér a doboz oldala, mert az valamilyen bevonat rajta.

    VálaszTörlés
  16. Hát ez csúúúcs :)!! Nagyon tetszik! Ezentúl elteszem a bevonat nélküli konzervdobozokat, és kipróbálom ezt a szuper ötletet!!

    VálaszTörlés
  17. Csúcs szuper ötlet és ragyogó fotók,mint mindig :)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon kis pofásak:)Karácsonyra én is sütöttem ilyen formában mini panettonékat.

    VálaszTörlés
  19. Először Jamie-nál láttam konzervben kenyeret, csodaszépek! A tálalás és a fotók meg csillagos ötösök!

    VálaszTörlés
  20. De nagyon helyeskék lettek! :) Szinte meg is éheztem a képek láttán, annyira guszta! :) Vadászni fogom a konzervdobozokat! :)

    VálaszTörlés
  21. Elkészítettem kacsazsíros kenyértésztával.
    Nagyon édesek lettek, és finomak is.
    Köszönjük! :)))

    VálaszTörlés