"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 12., péntek

FALAFEL PITÁVAL ÉS SNIDLINGES-FOKHAMÁS JOGHURTTAL















Végre eljutottam a csicseriborsó fasírthoz... Már olyan régóta akartam sütni, de vagy nem volt csicserim, vagy másba fogtam éppen bele. Bevallom töredelmesen egyszer megcsináltam, de a tojást, hogy hogy nem, véletlenül kihagytam belőle, így a forró olajba téve a gombóckák a sütéskor szétmállottak és az egész nagy bánatomra ott fortyogott az olaj alatt... Csoda egy látvány volt nem mondom...Sajnáltam, mert nyersen nagyon finom volt a massza íze. No, de most okulván a bénaságomon, a tojás nem maradt el, így a végeredmény is kitűnő lett. Sütöttem mellé pitát is, hogy kerek legyen a dolog. Sok roppanós zöld-félével /jégsaláta, lila hagyma, koktél paradicsom, kígyóuborka/, ízesített joghurttal és chili szósszal, jól megettük az egészet.


Hozzávalók a falafelhez: 1 doboz csicseriborsó, 1 gerezd fokhagyma, 1 szál újhagyma, 1 tojás, só, bors, római kömény, koriander mag, őrölt chili paprika, 1 marék vágott metélőhagyma, kevés zsemlemorzsa. 

A csicseriborsót a hagymákkal késes aprítóban vagy botmixerrel pürésítjük. Hozzáadjuk a tojást, ízlés szerint a fűszereket és annyi zsemlemorzsát, hogy jól formázható masszát kapjunk. Ebből az adagból kb. 12 db. dió nagyságú golyó lesz. Olajat forrósítunk és arany barnára sütjük benne a fasírtokat. Míg sül a falafel, addig kikeverjük a joghurtot.

Joghurt mártás: 20 dkg sűrű görög joghurt, 2 kanál tejföl, 1 gerezd fokhagyma, só, vágott metélőhagyma.

A hozzávalókat kikeverjük és tálalásig hűtőbe tesszük.

Pita: 3 csésze liszt, 1 1/4 csésze langyos víz, 1/4 kocka friss élesztő, 1 mokkáskanál só, 1 kávéskanál olaj. 

A tészta hozzávalóit kidagasztjuk, liszttel meghintjük, majd letakarva kb. 40 percet pihentetjük. Lisztezett lapon 6 részre osztjuk a tésztát, gombócot formálunk belőlük, majd tenyérnyi lappá nyújtjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk a lepényeket és 180 C-on, kb. 35-40 perc alatt, egyszer megfordítva világosra kisütjük. Tálaláskor a pitát szétnyitjuk, alaposan telerakjuk a "zsebet" zöldségekkel, meglocsoljuk a szószokkal és a tetejére ültetünk 2-3 falafelt. Jó "tocsogósan" az igazi...








Illéskrisz Konyhája



12 megjegyzés:


  1. De jól néz ki, szeretem is, de én még soha csak receptet sem kerestem a falafelről :D
    Ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés
  2. Muszáj kipróbálnom, szerintem szeretném:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jónak tűnik, bár csicseriborsót még soha nem ettem. De nemcsak nem ettem, de még nem is láttam soha sehol, még konzervet sem (mármint üzletben - tv-ben persze láttam, főzős műsorokban.) Megint nagyon guszta a kép, az ember legszívesebben elvenne egy ropogós golyócskát, és törne a pitából :)!

    VálaszTörlés
  4. Kiváló ebédem lehetne ez mára! Nagy bánatom, hogy nem lehet tőled rendelni...:(

    VálaszTörlés
  5. Én is szoktam csinálni, nagyon szeretjük. Természetesen pitával, és rengeteg-rengeteg salátával...:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretni való és tényleg milyen egyszerű elkészíteni. Jó néhány évvel ezelőtt ettem utoljára, volt akkoriban egy falafel-bár a munkahelyemhez közel, gyakran kijártunk oda, ízes, ropogós volt a falafeljük, legtöbbször hummusszal és isteni csípős szószokkal ettük. Még most is érzem az ízét. De jó, hogy eszembe juttattad.

    VálaszTörlés
  7. Egy újabb finom finomság. :) Mindenképpen kipróbálásra való. :)

    VálaszTörlés
  8. De szívesen lekapnék pár kis húsgömböcskét a képről...Pazar ebéd! :)

    VálaszTörlés
  9. Jó lenne már kipróbálni:)

    VálaszTörlés
  10. Mikor rákattintottam az oldalamon a blogodra, tudtam, hogy jól fel kell készülnöm, mert csorogni fog a nyálam a finomságaid és csodás fotóid láttán... Nyami. :o)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szeretjük mi is, csodásan néznek ki nálad:) Rég nem készítettem ilyet, már megint egy jó ötlet a jövő heti menühöz. A csicseriborsó nagyon sokoldalú és legalább egészséges is:)

    VálaszTörlés
  12. En mar regen nem keszittem a Falafelt. Nalatok kaphato a Tahini? ez egy szezamos suru krem fele, ami nagyon kivankozik bele, es a Kumin por is! A pita kenyered szenzacios, es a falafel formaja es ize is!

    VálaszTörlés