"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 27., szombat

ASZALTPARADICSOMOS KIFLI ÉS AZ AJÁNDÉK...















Régóta kinéztem már magamnak ezt a kiflit Limara oldalán. Annyira megtetszett... Különben is nagyon szeretek péksütiket gyártani, így nem is váratott magára sokat az elkészítése...Mivel kaptam ajándékba Katitól aszalt paradicsomot, így nem volt kérdés a kifli íze sem. A tésztája ugyan az mint Limaráé, csak a liszt összetétele változott nálam egy kicsit. Nagyon-nagyon finom kifli, ajánlom megsütésre!



Hozzávalók: 15 dkg sima liszt, 20 dkg kenyér keverék liszt, 1 tojás, 60 ml langyos víz, 125 ml langyos tej, 1,5 dkg friss élesztő, 1 teáskanál só, 3 dkg cukor, 25 dkg vaj, 5 dkg aszalt paradicsom felvágva. Mártogatáshoz: 1/2 liter meleg víz, 1 teáskanál szódabikarbóna. Szóráshoz: 5 dkg füstölt sajt



Mindent ugyan úgy csináltam mint Limara, csak persze az oliva helyett, aszalt paradicsom került a tésztába. Egy éjszakát pihent a tészta a hűtőben, majd nyújtottam, hajtogattam ahogy le volt írva. A kész kiflik tetejét megszórtam egy kevés füstölt sajttal, így ment a sütőbe sülni. Én 180 C-on, kb. 25 percig hagytam pirulni a kifliket. Nagyon finom, ízletes, ropogós kiflik lettek!

Köszönet a receptért!








Tavaly nyáron a Vásárhelyi Bréda Kastély, Hungarikum fotópályázatot hirdetett, melyre jelentkeztem egy ételfotómmal... A zsűri döntött és II. helyezést értem el a Klasszikus Hungaricum versenyen. Nagyon örültem, hogy a fotóm megmérettetett és nyert. Nem gondoltam volna... A nyereményem ez a szép Kalocsai mintás nagy leveses tál. 







Az eredmény hirdetés itt megnézhető...




 

Illéskrisz Konyhája




15 megjegyzés:

  1. A kifli nagyon-nagyon HŰŰŰŰ!
    A nyereményedhez gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű a nyereményed! A kifli pedig egyenesen mesés! Nagyon ügyes vagy! Én pedig éhes lettem! :-))

    VálaszTörlés
  3. Tudom a kifli is isteni lehet:) De nagy gratula a tálhoz, csodaszép:) Megérdemled, tökéletesek a fotóid:)

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok!! :) Megérdemelted :) A kifli is mennyei lehet!

    VálaszTörlés
  5. Guszták a kiflik! Gratulálok ehhez a csodaszép tálhoz!! Megérdemelt ajándék !

    VálaszTörlés
  6. Jaj, ezek a kiflik nagyon mutatósak lettek, kedvem lenne most az egyik csücskét letörni.Gyerekkoromban találkoztam utoljára olyannal, amit körben le lehetett tekerni, úgy látom ezek is olyan békebeli kiflicskék. A tál mintára is, formára is csodás, méltó helyre került. Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  7. Gratulálok, nagyon aszép a tál, de ezek a paradicsomos kiflik is szuperul néznek ki. Jöhetnének.

    VálaszTörlés
  8. A kiflik nagyon kívánatosak, gyönyörűek kívül-belül:) A táladhoz gratulálok, csodálatos, használd egészséggel:)

    VálaszTörlés
  9. Gratulálok, megérdemelt a díj, gyönyörű ételfotókat készítesz! :) A kiflik szuperek, látszik, hogy mennyire könnyedek és finomak! :)

    VálaszTörlés
  10. Kriszti, nagyon ügyes vagy a pékies finomságokkal...a kiflik szenzációsak, guszta és finomak. A leveses tálad gyönyörü, a Kalocsai mintával. Nekem is van egy-pár Kalocsai mintás dolgok...nem olcsók, az biztos.
    Csodás ajándék...gratulálok! Puszillak

    VálaszTörlés
  11. Ez igen, nagyon gratulálok az elismeréshez:-))))))

    VálaszTörlés
  12. Ó, hogy miért is nincs nekem itthon kenyérlisztem????? Majd ki esik a szemem annyira guszták a kiflijeid!!! Gratulálok a helyezésedhez, ez a levesestál mesés!

    VálaszTörlés
  13. Gratuláltam akkor is, most ismét! Szép tál...

    VálaszTörlés