"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. március 26., kedd

KAKAÓS RÜGY
















Nagyon régen nem sütöttem kelt tésztát, úgy hogy már éppen itt volt az ideje. Mikor Lacitrom konyhájában találkoztam a "rügyekkel", szerelem volt első látásra. Ez a formázási technika annyira megtetszett, hogy vasárnap reggel ezzel indítottam a konyhában. Szokás szerint, mire felkelt a család, várta őket a terített asztal a rügyekkel. Mondjuk inkább már a fákon látnám ezeket a duzzadt rügyeket és nem az asztalon, de hát egyenlőre a rügyfakadás még várat magára ebben a zord, havas márciusban... Remélem a Húsvéti nyuszi nem sítalpakon fog érkezni, piros zacskóval a mancsában...

Reggel kinézve az ablakon, ez a látvány fogadott...



 

Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 1 tojás, 5 dkg vaj, 3 evőkanál cukor, 1/2 mokkáskanál só, 3 dkg élesztő, 2,5  dl tej. Töltelék: 3 evőkanál kakaópor, 3 evőkanál porcukor, 5 dkg vaj, 1 tojás a lekenéshez.




A tészta hozzávalóiból kelt tésztát dagasztunk, majd letakarva a duplájára kelesztjük. Mikor megkelt 10 részre osztjuk, majd tányérnyi kőrré nyújtjuk ki őket. 5 lapot egymásra helyezünk úgy, hogy vajazzuk őket, majd a kakaós-porcukros keverékkel megszórjuk a lapok közét. A másik öt lappal is így teszünk. Pizzavágóval 8 cikkre vágjuk a lapokat, majd a közepüket bemetsszük. A metszésen, alulról felfelé áthúzzuk a tészta csücsköket. Így fognak kialakulni a rügy formák. A rügyeket tepsibe rakosgatjuk, felvert tojással lekenjük őket, majd előmelegített sütőben, 175 Con aranybarnára megsütjük. Langyosan, porcukorral meghintve tálaljuk.












Illéskrisz Konyhája



15 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, biztosan finom is! Az lenne a kérdésem, hogy mikor keltél és mikor keltek a gyerekek hogy ezzel vártad őket? Vagy inkább úgy kérdezem, hogy mennyi idő alatt készült el? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szűk 2 órát számolhatsz rá. Dagasztás-kelesztés-formázás-sütés... De elárulom, hogy ameddig kelt a tészta, addig én is visszabújtam az ágyba...:o)

      Törlés
  2. Egy újabb szépség. :) Nagyon tetszik, biztos kifogom próbálni. Köszönöm szépen az ötletet. :)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszépek, nagyon tetszik ez a formázás. :)))

    VálaszTörlés
  4. De szépek ezek a rügyek, bár én is legszívesebben a fákon látnám őket:) De azért az asztalra is jó lenne:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon mutatós kalács:)) és ráadásul kakaós is - amit nagyon szeretünk:)

    VálaszTörlés
  6. Csatakozom Katihoz, jöhetnek a rügyek minden formában! :)

    VálaszTörlés
  7. Csodaszépek Kriszti:) Majd maximum sütsz még és felteszitek a fára, ha nem akar rügyezni:) Magyarországon legalább gyorsan el fog olvadni, de képzel el mire itt majd a méteres hó elolvad és még mindig kemény mínuszok vannak, már nagyon nem bírom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet azt kéne... de már itthon is pattanásig feszültek az emberek a sok hótól. Tavaly ilyenkor +18 fok volt és madárcsicsergés...Nem irigyellek, nálatok még tovább tart az olvadás....

      Törlés
  8. Micsoda gyönyörüséges rügyek...imádom a formájukat. Nagyon rendes mama vagy hogy családodat ilyen finomságokkal leped meg mire felébrednek. Gondolom elég korán kezded el a napot. A lányom is sok élesztős tésztákat készit a családjának...a gyerekek nagyon szeretik, pláne Vasárnap reggel!
    Nem cserélném veled a havas kilátást, habár fotón jól néz ki, és még az ablakon kinézve, de én már nagyon el szoktam a borzasztó hideg időktöl, és a nagy hóviharokat nem hiányolom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth köszönöm a kedves soraidat! Én is szívesen elszoknék a hótól, legfeljebb ha nagyon hiányozna én mennék utána... :o)

      Törlés
  9. Elkészítettem! :) Nagyon előrelátóan egy kiló lisztről! A legjobb recept amivel találkoztam eddig! Igaz a "rügyezést" meguntam, így a nagyobb része csiga formát öltött. Még ma is nagyon puha és finom! Biztosan sokszor készül más töltelékkel is!

    VálaszTörlés
  10. Aznap ,amikor feltetted,mobilról kukkantottam,de hozzászólni nem engedett:) Erőss késztetést éreztem,hogy hazafelé "váratlanul" meglepjelek és bekebelezzem a maradékot :)) Nagyon gyönyörűségesek! Tuti kipróbálom a formázást!

    VálaszTörlés
  11. kedves Kriszti! Megmondom őszintén nálam valahogyan eddig kimaradt a blogod, mert egyszerűen nem ismertem. Így nagyon rülök, hogy Rád találtam! Gyönyörű, nagyon jó hangulatú meleg fotóid vannak, és a receptjeid közül is nagyon sokon megakadt a szemem. Ezt a fentit ezer éve kerestem, de valahogy nem találtam rá, így ezt biztosan el fogom készíteni! És még egy, bárány. Képzeld sok évig én sem mertem megbarátkozni vele, hiszen olyan misztikusnak hangzik bárányt sütni. De annyira különleges, hogy egy évben legalább egyszer, Húsvétkor megéri.

    Boldog Húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés