"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. március 11., hétfő

CSOKOLÁDÉS "INTELLIGENCIA"
















Biztos hallottatok már az Intelligens krémesről, ami egy nagyon rafinált, de felettébb finom sütemény. Elsőre nagyon bizarr, ahogy kész a kikevert massza, de aztán a csoda a sütőben megy végbe. Sülés közben ugyanis három részre válik és így ölt alakot finom süteményként. Ha sima vaníliásan készül, akkor nagyon hasonlít az íze a madártejre, így csokoládésan, meg fogalmam sincs mire... Finom csokis és krémes. Egyszer már neki álltam, de csúfosan ért véget a sütése. Először is a nyolctojásos verziót csináltam meg, így tetemes mennyiség lett belőle. Ezzel nem is lett volna baj... Minden remekül működött mindaddig, amíg a sütőből kivételre nem került... Nem számoltam a tepsi súlyával és fél kézzel emeltem ki a forró tepsit. A csuklóm megbicsaklott, majd úgy ahogy van az egész tepsi kiesett a kezemből és puff, a padlón landolt. Minek után ez a süti arról híres, hogy melegen "remegős" a textúrája, így képzelhetitek, hogy a becsapódástól a tartalma felrepült derékig, majd onnan zuhant vissza szanaszét. Úgy meglepődtem a pillanatok leforgása miatt, hogy csak álltam a szétterült maszlag közepén... Azóta most mertem csak megsütni és kizárólag fél adagból. Langyosan, csokoládé öntettel, maga a megtestesült csokoládé fantázia.



Hozzávalók: 4 tojás, 11,5 dkg vaj, 11,5 dkg liszt, 6 dl langyos tej, 1 csomag vaníliás cukor, 1 mokkáskanál sütőpor, 1 csipet só, 4,5 dkg keserű kakaópor, 10 dkg olvasztott csokoládé, 20 dkg cukor, 2 evőkanál lefőtt fekete kávé.


A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá felverjük. A sárgáját kikeverjük a kétféle cukorral és az olvasztott vajjal. Hozzáadjuk a kávét, a sütőport, és lassan adagolva a tejet, az olvasztott csokoládét, valamint a kakaóval elkevert lisztet is. Elég híg massza lesz belőle. A végén lazán beleforgatjuk a tojáshabot is. Egy kb. 15 X 25 cm-es tepsit kiolajozunk és meghintünk zsemlemorzsával, majd lassan beleöntjük a kakaós folyadékot. Előmelegített sütőben, kb. 175 C-on, 40-45 percig sütjük. Kivételkor remegős a tésztája, de ahogy hűl, úgy szilárdul kissé. Nagyon finom, igazi desszert sütemény. Ha még akarjuk fokozni az élvezetét, akkor csokoládé mártást és bogyós gyümölcsöt kínálhatunk hozzá.











Illéskrisz Konyhája



24 megjegyzés:

  1. milyen jó szó ez a "csokoládéfantázia" :)

    VálaszTörlés
  2. Megmondom őszintén, nekem a vaníliás verzió nemigazán jött be, jó-jó de nem az igazi...Viszont a csokit imádom és olyan csábítóak a képeid, hogy muszáj lesz adnom ennek a finomságnak egy lehetőséget....

    VálaszTörlés
  3. Hogy milyen neveket ki nem találnak!

    VálaszTörlés
  4. Jajj szegény. Nem csodálom, hogy egy ideig nem mertél nekiállni. Én is terveztem már ideje a sütését csokis változatban is, biztosan ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. A vaníliás verziót megsütöttem már én is, persze a család egyből rákezdte, hogy miért nem csokis?? Ezt megsütöm nekik, ez már biztos elég csokis lesz.
    Egyszer úgy jártam, hogy az oroszkrém torta nyers tésztáját borítottam véletlenül a forró sütőbe. Szörnyű volt!! http://hzias2.blogspot.hu/2011/04/oroszkrem-torta.html

    VálaszTörlés
  6. Most már jöhet a 8 tojásos verzió! :)

    VálaszTörlés
  7. En is csinaltam mar ilyet, szerintem csokipuding izu :) Nekem azert a vanilias kicsit jobban izlik. Kiprobaltam szederrel is, szep lilas lett, na, ugy a legfinomabb :) http://konyhalal.blogspot.hu/2012/03/lila-intelligens-kremes.html

    VálaszTörlés
  8. Készítettem már intelligens krémest. Nem sok bizodalmam volt, amikor a tésztát a tepsibe öntöttem...aztán a végeredményt meg pillanatok alatt tüntettük el! Szóval, soha ne ítélj első látásra! Ennek a csokis verziónak is megadom az esélyt, hogy bizonyítson! Remek ötlet:)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat. :o) Írtátok, hogy a vaníliás is nagyon finom, legközelebb úgy sütöm meg ismét, de vigyázok, hogy a kezembe is maradjon a tepsi... A csokis viszonylag kevésbé ismert, ezért gondoltam a kipróbálását. Raktam bele plusz olvasztott csokit is, hogy még finomabb legyen... Csokoládé öntettel, áfonyával mennyei volt.

    VálaszTörlés
  10. A vaníliásat próbáltam már, ezt a verziót még nem, úgyhogy elmentettem, és valamikor sort kerítek rá.:)

    VálaszTörlés
  11. Olyan hangulatosan írtad le a tepsi kiborítását, megmondom őszítén mosolyogtam egyet magamban:) Persze nekem is vannak ilyen baklövéseim a konyhában:)
    Csodaszépek ezek a sütik, kipróbálandó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, vannak ilyen baklövéseim, amikről nem szégyenlek beszámolni...Ez mindenkivel előfordul. Akkor bosszantó, most már én is csak mosolygok a bénaságomon. Köszi! :o)

      Törlés
  12. A vanilíást én is sütöttem már, nagyon finom volt, de a lányom jobban örülne a csokisnak:) Nagyon guszta !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én meg pont fordítva vagyok ezzel. Végre a vaníliásat is meg kéne kóstolnom... Köszi! :o)

      Törlés
  13. Yummy! I just ate some blueberries for breakfast, but should have baked a chocolate cake instead :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. The Blueberry itself is fine, but this chocolate cake is even better! : o) Thank you!

      Törlés
  14. Nagyon finom! Nálam tejespite néven van nyilvántartva. Nagy sikere van, amikor lekészítem, főleg a németek körében. :-)) 1996 óta van a családi recepttárban! S hogy honnan tudom? Ugyanis abban az évben tavasszal vették ki a drótokat a lábamból az előző évi baleset után. És a kórházban mondta el a receptet a szobatársam. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó tudni, hogy ez egy ilyen régi sütemény... Köszönöm az infót. Akkor a Tiéd az eredeti! :o)

      Törlés
  15. Vaníliásat már csinátam, de csokisan még nem. Nagyon finomnak néz ki, mindenképpen kipróbálandó!

    VálaszTörlés
  16. Örülök, hogy másodjára is "belevágtál" és megmutattad nekünk, finomságos sütinek néz ki - és szerintem az is. Amiben csokoládé van, az csakis finom lehet... és persze, mert Te sütötted. :P
    (Látom, már egész szépen összebarátkoztatok az új gépeddel... :o)))

    VálaszTörlés
  17. Csiperke!

    Nekem meg a vaníliásat kell majd újból megsütnöm... :o)

    Gabriella!

    Finom volt bizony... Igen, szokjuk egymást! Már egészen kitapasztaltam az alapvető funkcióit. :o) És köszönöm a kedves szavakat!

    VálaszTörlés
  18. Kriszti, mindig tartogatsz valami meglepőt. Olyan jót nevettem azon, hogy nálad még a sütiknek is intelligenciája van. Köszi a vidám perceket, meg a jó kis receptet. Mentettem, egyszer, valamikor kipróbálandó.

    VálaszTörlés
  19. Hát, ez szuper! Jó, hogy nekiálltál újra. Gyönyörűek a fotók. :)

    VálaszTörlés