"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. február 14., csütörtök

VALENTIN KALÁCS
















Valentin nap, miért is ne... Tudom, sokan nem szívelik ezt a napot, ami sokak szerint teljesen felesleges, és a "Nyugatról" átvett giccses Ünnep. Mert hiszen, nem csak ezen a napon kell szeretnünk, hanem az év 365 napján együtt véve. Persze, persze ez így is van. Most mondhatnám, hogy egy ok a sütésre, de ez nálam nem igaz. Ha már két napig nincs valami sütemény vagy nassolni való, akkor a család ezt már szóvá teszi és kérdőre vonnak, mi ez a lazaság...?! De legalább ilyenkor a "szívemből" mellé, csempézhetek egy kis "szívet"  is a desszertbe... Sima kevert sütemény az én Jancsimnak. Pusszantlak Drágám!



Hozzávalók a fehér részhez: 3 tojás, 1 csésze cukor, 1 1/4 csésze liszt, 5-5 evőkanál tej és olaj, csipet só, késhegynyi sütőpor. A kakaós részhez minden ugyan az mint a fehérnél, csak a 1/4 csésze liszt helyett keserű kakaópor.



A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük a csipet sóval. A sárgáját fehéredésig keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a lisztet, a tejet, az olajat és a sütőport. A végén lazán beleforgatjuk a masszába a fehérjehabot. Vajjal kikenünk és kekszmorzsával meghintünk egy tégla formájú püspökkenyér formát / 26x11 /, majd a fehér masszát bele töltjük. 180 C-on, 25-30 perc alatt, tűpróbáig sütjük. Közben elkészítjük a kakaós masszát is. A kisült fehér piskótát felszeleteljük és szív formával kiszaggatjuk a szíveket. A leeső darabokat tálcára tesszük, kiszárítjuk, elmorzsoljuk, és később felhasználjuk pl. egy kókuszgolyóhoz. A püspökkenyérformát ismét kiolajozzuk és lisztezzük, majd felállítva bele rakosgatjuk a szívecskéket. A kakaós masszát ráöntjük és tűpróbáig tovább, készre sütjük. Tálra borítjuk a süteményt, kihűtjük, majd porcukorral meghintve tálaljuk. Ha ügyesek voltunk, szépen látszanak a szívek... Sok szeretettel a Kedvesnek!





Ötlet: ITT



Illéskrisz Konyhája



13 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a módszer, ahogy forma kerül a süti közepébe, még nem próbáltam, de ami késik-nem múlik! Szépséges napot Nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Aztaaa! El nem tudtam képzelni, hogy lett világos a közepe, főleg így szív alakban. Nagyon ötletes, biztos nem jutott volna eszembe. Megcsinálni meg még most sem tudnám.
    Inkább rajzolnék lekvárral vagy tejszínhabbal szívecskét a piskótára :).

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes, ügyes vagy! Szép Valentin napot!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép! Én sem jöttem rá, hogyan kerülhet szívecske a közepébe! Nagyon kreatív és ügyes vagy! AZ én Drágám is (akit szintén Jancsinak hívnak) elolvad majd ettől a sütitől, mert ugye, mondanom sem kell, hogy elkészítem...:)

    VálaszTörlés
  5. Én is pont ezt nézegettem a netten, és terveztem is elkészíteni mára, de sajnos a tegnap nagyon későn értem haza, és ma már reggel 7-kor munkába voltam :(, így elmaradt. Hétvégén majd pótolom.:)
    Nagyon szép lett! :

    VálaszTörlés
  6. Jaj, de jó ez az inverz megoldás, eddig mindig csak piros szívvel láttam. Lehet, hogy én is megpróbálkozom ilyesmivel lassan ...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett! Csodálom a türelmedet, ahogy ezeket a gyönyörűségeket kivitelezed!
















    VálaszTörlés
  8. Láttam Mandynél is csak ott fehér - piros szivecskével alapon, de ez mégjobban tetszik:) Hogy nektek mekkora türelmetek van:)

    VálaszTörlés
  9. JAjj nagyon tetszik! Egyszer biztosan kipróbálom:) Jancsinak is biztos tetszett:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett:) Egyszerű és tökéletes,egyszer majd én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  11. Csoda klassz! El nem tudtam képzelni, hogyan kerül bele a szívecske! Nagyon ötletes! :-))

    VálaszTörlés
  12. Kedves Kriszti...nagyon örvendek hogy láttalak kommentálni a blogomon, de még jobban örvendek hogy vissza jöttem és ujra látogathatok a blogodon a sok szép és finomságodat megnézni. A Sablonod nagyon elegáns és tetszik nekem.

    A Valentin kalácsod valami bűvölő zseni, és nagyon jól sikerült. Finom is az biztos. Most át nézegeteg a többi postjaidon, és bizok benne hogy egytöl-egyig szép melepetés vár rám! Puszillak, aranyoska vagy:)

    VálaszTörlés
  13. Végre eljutottam ide megnézni, nagyon jó lett így is!

    VálaszTörlés