"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. február 21., csütörtök

TOSZKÁN BAGETT

















Mikor délutánra megyek dolgozni, sokszor sütök valamit a családnak délutánra. Most hogy a fiam itthon van mert beteg, annál inkább neki álltam, hogy a kedvébe járjak egy kicsit. Imádja a rusztikus, ropogós friss kenyereket, ezért nem volt kérdés: ilyen dologba kell gondolkodjak. Vettem a már jól bevált "nem kell dagasztani" kenyértésztámat és csaptam rá igazi olasz rakományt: mini paradicsomot, olivát és fokhagymát... Mikor még csak sült, hm már akkor illatozott az egész lakás. Megsülve, csak fokozódott az ízhatása.


4 darab bagetthez: 3 csésze liszt, 1 1/2 csésze mekeg víz, 1,5 dkg friss élesztő, 1/2 evőkanál só, 1 kávéskanál cukor. Továbbá: oliva olaj, koktél paradicsom, oliva bogyó, fokhagyma, durva szemű só.



A tészta hozzávalóit tálba tesszük, nagy vonalakban összekeverjük, gyúrjuk. Kissé ragadós, de úgy a jó. Lisztel meghintjük és letakarva, meleg helyen kb. 1 óra alatt megkelesztjük. Ez után veszünk két tepsit, sütőpapírt teszünk rá és ráhelyezzük az elfelezett tésztákat. Még a tepsiben is elfelezzük, így kapunk 4 tészta darabot. Lisztes kézzel hosszúkásra húzzuk és a közepébe mélyedést nyomunk. Ide helyezzük a rakományokat. A negyedelt paradicsomokat a fokhagyma gerezdeket és az olivát.






Oliva olajjal át csepegtetjük a bagetteket, majd durva szemű sóval meghintjük. Előmelegített sütőben, 180 C-on, pirosra, ropogósra sütjük a bagetteket. Frissen, langyosan fogyasztjuk. Egy jó pohár fehérbor utána, mennyei ital lehet.







Illéskrisz Konyhája



21 megjegyzés:

  1. Mindig elnézegetem a csodás rusztikus, csavart, tekert, kalászos és egyéb kenyereidet. Mikor azt hiszem, hogy egyiket-másikat már nem lehet felülmúlni, te még akkor is tudsz újat mutatni. Nekem is össze kéne szedni a bátorságomat ahhoz, hogy kenyeret süssek, mert eddig még nem tettem. Nekem a kenyérütés az valami misztikum. Nemsokára vendégségbe megyek, ahová gasztro ajándékokat szeretnék majd vinni. Ennek a csodás bagettnek feltétlenül köztük a helye. Mielőbbi jobbulást kívánok a " kis" betegnek.

    VálaszTörlés
  2. Igazi nyárt hoznak a képeid:) Szinte én is érzem az illatát, annyira guszták!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, kedvemre való. :)
    Gyógyulást a fiadnak!

    VálaszTörlés
  4. Hú, de szuper!
    Jók a fények is nagyon, tiszta nyári feeling :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néznek ki a bagettjeid, biztosan isteniek!!

    VálaszTörlés
  6. Hú, de finomnak néz ki! Ettől még én is meggyógyulnék! ;-))

    VálaszTörlés
  7. Kriszti! Háááát.... Tudod, én ilyenkor hétvége felé listát készítek, hogy miket akarok csinálni a hétvégén. És igazán NEM ÉR, hogy bővíted a listámat! :)
    De azért köszönöm! :)
    sherpa

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta!!! Ritkán sütök kenyeret, bagettet meg még soha, na de éppen itt az ideje hogy megpróbálkozzam vele.
    Fiacskádnak minél előbbi gyógyulást kívánok.
    Írtam neked a facebookon a "Hungarikum" nyereménnyel kapcsolatban.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizikém!

      Írtam Neked választ, lehet nem kaptad meg? Akkor írom ide is: Köszönöm a tájékoztatást, örülök, hogy van már végre hír az ajándékunkról. Remélem most már hamarosan megkapjuk.
      Puszillak!

      Törlés
  9. Itt tátom a számat, közben nincs semmi, amit holnap csomagolni tudnék az uramnak. Megyek, mecsinálom a bagettedet egy kis tejföllel, szalonnával és sajttal, hogy a férfigyomor is elégedett legyen...:)

    VálaszTörlés
  10. Mesések. Egy kis paradicsomosat kérek szépen, ha lehet :)

    VálaszTörlés
  11. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a hozzászólást! Kedvesek vagytok! :o)

    VálaszTörlés
  12. Istenem ! Gyönyörű és kedvemre való :) Jobbulást a Fiadnak!

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörűek, legszívesebben, elvennék egyet! :)
    Jobbulást a fiadnak!
    Üdv,
    Veruss

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    A csésze alatt kb. milyen űrtartalomra kell gondolni? (dl-es, 2dl-es?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla!

      3 csésze liszt=400 gr.
      1 1/2 csésze víz=350gr.

      Remélem tudtam segíteni. Direkt kimértem Neked. Természetesen lehet egy kicsit variálni a grammokkal, attól függ milyen minőségű és nedvességtartalmú a liszt, amivel dolgozol.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen, igazán kedves Tőled, hogy kimérted miattam! :) Mindenképp ki fogom próbálni a receptet, mert nagyon "birizgálja" a fantáziámat.

      Törlés
  15. Hmmm... fincsi. ...és ezek a napsütéses fotók!! Ez is kell a toszkán hangulathoz. :o))

    VálaszTörlés
  16. Ez aztán igen! Valami fantasztikus látvány...gyönyörü, perfekt, ropogós bagett. Hű de szeretnék belőle egy darabot! Csodás!

    VálaszTörlés