"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. február 28., csütörtök

RIZSKOCH














Talonban volt már ez a recept régóta. Kemencetűz oldalán találtam, és amikor olvastam, hogy nagyon puha, csak nyelni kell, máris mentettem. Na nem azért mert híján vagyunk fogakból, hanem mert régóta vágytam egy igazán finom receptre... Eddig mindig egy megszokott szakácskönyvből sütöttem, de mostantól csak ez fog maradni. Valóban igazán puha, remegős rizsfelfújt lesz belőle. Csak ajánlani tudom ezt a receptet. Elég nagy adag sül ki belőle, egy négytagú család bőven jól lakik általa. Kitűnő második fogás egy tartalmas leves után.


A receptjét bemásolom, mert pont úgy készült, ahogy az eredeti szól:


" Hozzávalók:
 
1 liter tej
25 dkg rizs
5 tojás
15 dkg cukor
3 dkg vaj
csipet só

A rizst annyi vízzel, hogy ellepje, egy csipet sóval és a vajjal felteszem főni.   Ha a vizet magába szívta ráöntöm a tejet.  Felforrás után csökkentem a tüzet, majd el is zárom és fedő alatt, gőzben hagyom a rizst omlósra puhulni.

5 tojás sárgáját a 15 dkg cukorral habosra keverek, hozzáteszem a kissé kihűlt rizst.
A fehérjéből kemény habot verek és a tojásos rizshez forgatom óvatosan, hogy ne törjön össze.
Aki szereti ilyenkor tehet bele mazsolát is.

Alaposan kikent jénaiba vagy tepsibe sütjük, 200 fokos előmelegített sütőben.
Ha szép piros barna a teteje akkor jó.
Még azon forrón nagy kockákra vágjuk.
Málnaszörppel, lekvárral , befőttel tálaljuk."


Nagyon finom!!!!






Illéskrisz Konyhája

 

11 megjegyzés:

  1. Ej, de kívánatos a rizskókod!
    Nálunk az télen -nyáron, ebédre-vacsorára, bármikor jöhet!

    VálaszTörlés
  2. Na, ezt jól megjegyzem magamnak! Nagyon kívánatos :)
    és az a tányér! gyönyörű!

    VálaszTörlés
  3. Hétfőn készült nálunk rizskoch. Tejszínhabnál láttam a receptet. Nagyon finom lett! Málnalekvárral és birsalma befőttel tálaltam. Mivel mindenkinek nagyon ízlett és ezért nemsokára ismételnem kell, kipróbálom a te verziódat is:)

    VálaszTörlés
  4. Kriszti! nagyon gusztán néz ki, most én is elviselnék egy ilyet az asztalomon, és nem fájna a fejem a vacsi miatt a családnak ! szuper jók a képek és a receptek is ! nem lehetne menüre befizetni nálad ???? heti menüre gondoltam ! üdv Heni

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű! Mi is nagy rizspuding kedvelők vagyunk :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, s csodaszép a tányérod:)

    VálaszTörlés
  7. Ezt ki fogom próbálni én is, nagyon szeretem a tejberizst, de koch-ot még nem készítettem soha.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki!
    Mostanában ezen gondolkodom ... :), azért sütöttem ma buktát :)

    VálaszTörlés
  9. Viszem tovább a receptet, egy jó kis tartalmas leveshez tökéletes második fogásnak tűnik, nagyon guszta és gyönyörűen fotóztad! :)

    VálaszTörlés
  10. Épp tegnap jutott eszembe ez a finomság, csak az nem, hogy nálad keressem... Megcsináltam a talált recept alapján, el is fogyott, de annyira nem jött be a végeredmény. Azután most eszembe jutottál és lám: itt egy jó kis recept :) Legközelebb nálad keresem a keresgélést, ha eszembe jut valami :)

    VálaszTörlés