"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. február 7., csütörtök

CÉKLÁS GALUSKA KÉKSAJT MÁRTÁSSAL
















Galuska minden színben... Volt már zöld színű Spenótos, narancssárga színű Sütőtökös, most meg itt ez szép sötét pink, ami Céklás. Amellett, hogy divatos a színe, csuda fonom az íze. Kellemes céklaízű galuska a kék penészes sajt kesernyés ízével egy kis citrommal megbolondítva. Cékla salátát készítettem és kimaradt az üvegből két darab. Új üvegbe nem akarta külön tenni, és hogy ne vesszen, kitaláltam hozzá ezt a galuska receptet.



Hozzávalók 4 személyre: 2 nagyobb főtt cékla, 2 tojás, liszt, só a tésztához. Továbbá: 10 dkg kék penészes sajt, 5 dkg Trappista sajt, 2 kanál olaj, 2 csapott evőkanál liszt, 2 dl tej, só, őrölt bors, csipet szerecsendió. Tálaláshoz: rukkola, 1/2 citrom leve.



A céklát botmixerrel pürésítjük, majd hozzáütünk két tojás, és annyi lisztet, hogy galuska sűrűségű tésztát kapjunk. Sózzuk. Bő vizet forralunk, majd mikor forr, beleszaggatjuk a tésztát. 2 perc főzés után leszűrjük a nokedliket és olajjal átkeverjük, hogy ne ragadjon. Melegen tartjuk a galuskát. Közben elkészítjük a kék sajt mártást. Egy kisebb lábosba 2 kanál olajat forrósítunk, beleszórjuk a lisztet, majd állandóan kevergetve zsemleszínűre pirítjuk. Hozzáadjuk a tejet, kevergetve krémszerűvé sűrítjük az alapot. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítjük. A penészes sajtot felkockázzuk a trappistát lereszeljük és a forró alapba tesszük. Addig kevergetjük, míg a sajtok elolvadnak mártásban. Tálaláskor a galuskára merünk a mártásból, tetejére rukkolát szórunk, pár csepp citromlével átcsepegtetjük. Forrón tálaljuk.








Illéskrisz Konyhája



10 megjegyzés:

  1. Tényleg gyönyörű!! Hogy fogadta a család?? Persze, ha a céklát szeretik, nem lehetett gond.

    VálaszTörlés
  2. HÚÚÚÚÚÚ!
    És van már tökös meg spenótos változatod is!
    Hogy Te milyen kreatív vagy!
    Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki, biztosan el fogom készíteni! Csak majd valami másfajta mártással, a kéksajtosat nem szeretem. :)
    A tálalás is szemet gyönyörködtető, gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Húú, de szépséges színe van ennek a galuskának!! Éppen van itthon cékla, így mindenképpen kipróbálom, mert nagyon kíváncsi vagyok az ízére. A kéksajtot nem szeretem, de majd kitalálok hozzá valami finom szószt.

    Krisztikém megkaptad már az ajándékcsomagot a Bréda Kastélyból?? Nekem még nem érkezett meg, sőt még a levelemre sem válaszoltak.:(

    VálaszTörlés
  5. Mutató, finom, gyönyörű! A cékla gyönyörű színt adott a galuskának:)A tányérkád is gyönyörű, imádom az ilyen romantikus dolgokat!

    VálaszTörlés
  6. Krinsz!

    Köszönöm! :o)

    Maria!

    Ezt mos csak magamnak készítettem, mert itthon vagyok. Teszteltem. Sajnos senki nem céklás a családban, csak a kislányom, de ő csak salátaként eszi meg. Én többször fogom megfőzni, mert nagyon finom.

    Ingyom!

    Bizony van több ízben, mind nagyon finom! :o)

    Szemi!

    Köszönöm! Igen, a kék sajt elég megosztó, nem sokan szeretik. Én a Pálpusztaival vagyok így. :o)

    Gizikém!

    Sajnos még semmi hír az ajándékról, elég kellemetlen már a dolog. Nem tudom lesz-e belőle egyáltalán valami... Sajnálom, pedig nagyon komoly játéknak bizonyult. Majd meglátjuk... A galuska nagyon finom, próbáld ki. Látom Te sem vagy nagy barátságban a kék sajttal... :o)

    Judit!

    Gyengéim a szép konyhai dolgok. Ha lenne helyem és pénzem, biztos állna egy két étkészlet a tálalómban... Köszi. :o)

    VálaszTörlés
  7. Csúcsszuper, nagyon-nagyon guszta. Lehet még meg is enném a céklát ilyen formában, annyire jól néz ki!

    VálaszTörlés
  8. Ááá, de gyönyörű színek!!! Nagyon finom lehetett:)

    VálaszTörlés