"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 28., hétfő

KESUDIÓVAJ ÉS VANÍLIÁS GOFRI












Régebben volt egy kisebb üzletláncban Amerikai hét, akkor vettem egy üveg mogyoróvajat. Nem vagyok nagy Amerika fan, de tudtam, hogy a fiam szeretni fogja. Szerette is... Aztán valahogy úgy elsuvasztottam a spájzomban az üveget, hogy azóta is azt keresi az én drágám... Megesett rajta akkor a szívem, és kikevertem neki gyorsan egy adag mogyorókrémet.  Szuper lett, habár az elmondása szerint nem pont olyan, mint az üveges bolti volt, de az is felért egy ötössel. Mára is kevertem volna, ha lett volna itthon natúr mogyoróm, de sajna nem volt. Helyette találtam kesudiót. Miért is ne... Szóval, most ebből készült a "vaj". 


Hozzávalók: 20 dkg natúr kesudió, 1 kávéskanál oliva olaj, 1 csipet cukor / elhagyható /.


A kesudiót késes aprítóba szórjuk és elkezdjük aprítani. Én pulzálva nyomtam a gépet, hogy kíméljem a masinámat, mert a folyamat eltart egy darabig, míg fényes krém nem lesz a magokból. Félidőben hozzáadtam az olajat és a cukrot. Lefedve, hűvös helyen eláll egy darabig.


Vaníliás gofri: 20 dkg liszt, 1 csomag Oetker vaníliás pudingpor, 1 dl tej, 4 db. tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só, 1/2 citrom reszelt héja, 1 púpos evőkanál vaj, 1 mokkáskanál sütőpor.

A hozzávalókat tálba tesszük és alaposan kikeverjük. Olajjal átkent, forró gofri sütőben kisütjük a gofrikat. 








Illéskrisz Konyhája



5 megjegyzés:

  1. Finooooooom! Bár ez a vaj nekem nem jönne be, de nálunk a fiúk is befalnák szerintem az összeset. Ezt a gofrit viszont elmentem, nagyon jól majd, ha gofriehetnéke lesz Nagyfiúnak. :-))

    VálaszTörlés
  2. Ez kínzás, kár volt ebéd előtt megnéznem...:) Szuper képek, és ez a kesudió vaj is mennyei lehet!

    VálaszTörlés
  3. Hú ez a krém isteni lehet! A gofrit is imádjuk, jaj de rég csináltam.. :)
    Az a kék tálka fehér pöttyökkel kell nekem!!!! Na és a kanál se semmi! Minden tökéletes! :)

    VálaszTörlés
  4. A délutáni teámhoz, amit épp kortyolgatok, milyen isteni lenne most ez a jó ropogós gofri. A kesudió vajat is szívesen megkóstolnám, finom lehet. Csodás a szervírozás, nagyon hangulatosak a képek.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól mutat, biztos finom!

    VálaszTörlés