"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. december 16., vasárnap

KARÁCSONYI GYUFA SÜTI
















Tavaly Karácsonyra házikót sütöttem, így idén nem akartam ugyan azt, nehogy unalmas legyen... Viszont a tészta íze nagyon bejött akkor, úgy hogy nem kerestem másik receptet hozzá, maradtam a Svéd mézes tésztánál. Régóta tervben volt, hogy sütök egyszer "gyufa" sütit is, ami sima linzer tésztából van és a végeit piros zseléporba kell mártani, de most a közelgő Ünnepre tekintettel ebből a mézesből sütöttem meg. A "gyufák" végeit fehér csokoládéba mártottam. Finom, ropogós süti lett belőle, és a végén a csoki gyújtós még élvezhetőbbé varázsolta a fűszeres ízeket. Nagyon fogy, úgy hogy biztos kell majd még egy adagot sütnöm. Akit érdekel, tészta receptjét a Mézeskalács házikónál találja meg. Ezen kívül kell még hozzá, 15 dkg fehér olvasztott csokoládé. 



A begyúrt tésztát lisztezett lapon vékonya, 2 mm-re nyújtjuk, majd pizzavágó kőrkéssel vékony rudakra felvágjuk. Közepes tűznél, 175 C-on megsütjük a "gyufákat", majd a végeit fehér, olvasztott csokoládéba mártogatjuk. Hideg helyen megszilárdítjuk rajtuk a csoki, majd fémdobozban tároljuk. Érdemes nem teljesen lezárni a dobozt, hogy ne puhuljon meg a "gyufa". Ropogósan az igazi...








Illéskrisz Konyhája



12 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes, jópofák a "gyufa szálak" !
    Az angyalkád is nagyon aranyos :)

    VálaszTörlés
  2. De ötletes:) Hogy te miket ki nem találsz:)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű képek és nagyon ötletes ez a formázás:) Most egyenlőre elegem van a mézes és pepperkake féle sütikből:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes ez a "gyufa" süti. A fotók pedig csodálatosak!! Éppen tegnap láttam valahol (már nem emlékszem hogy hol) piros fejjel, igaz a tésztája más volt.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ötletes. A kis gyufaárus lány karácsonyi története jut róla eszembe...

    VálaszTörlés
  6. Megláttam a képet és a kis gyufaáruslány jutott az eszembe.Tetszik az ötlet:)

    VálaszTörlés
  7. Ezek nagyon jól néznek ki! Micsoda jó ötleteid vannak! :-))

    VálaszTörlés
  8. Lányok!

    Köszönöm! Valóban, az eredeti "gyufa" nem így néz ki, hanem fehér tésztával és piros fejjel van ellátva... De gondoltam most jó lesz így is. És a szegény kis gyufaárus lány, valóban ő adta az ötletet! :o) Kellemes készülődést!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon aranyos, hangulatos.:)

    VálaszTörlés