"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. november 15., csütörtök

SAJTKRÉMES SZARVAK














Direkt nem "rolót" írtam a recept címében, mert ez nem leveles tésztából készült, hanem vajas tésztából. Egyébként azt is nagyon szeretem, az a kedvenc sós süteményem. Számtalan cukrászdában vettem már, de vagy a tésztája nem ízlett, vagy a sajtkrémje. Néhol szerintem a sajtot egyszerűen kihagyják a krémből és a gyámoltalan nassolni vágyó, egyszerűen sima vajba harap bele. Na ennél borzalmasabb felismerés nem is lehet... Hogy ne érjen meglepetés se a tésztánál, se a krémnél, ma neki álltam elkészíteni. Mire haza értem a munkából, már csak három darab árválkodott a tálon. Gondolom akkor finom volt. Persze, hogy az! Én is ettem belőle...A tészta receptjét a Lakoma oldalon találtam, íme:




Hozzávalók: 30 dkg liszt, 15 dkg margarin, 2 tojás, 3 kanál tejföl, 1 mokkáskanál só
1 kiskanál ecet.



A margarint nagyon habosra kikavarjuk, és hozzávegyítünk 10 dkg lisztet, jól eldolgozzuk. Nem tesszük hideg helyre, hogy kenhetően puha maradjon. A többi anyagból puha rétestésztát gyúrunk, és deszkán addig gyúrjuk, amíg már nem ragad, és jól hólyagzik. Kinyújtjuk, rákenjük a lisztes vajat, és szorosan felcsavarjuk. Téglalap alakúra, vékonyra kinyújtjuk. 12 db. csíkra felvágjuk. Csíkonként, olajozott roló formára tekerjük. Tojással lekenjük a rolókat és forró sütőben megsütjük. Még melegen lehúzzuk a tészta szarvakat a fémrúdról. Míg sül a tészta addig elkészítjük a sajtkrémet.


Sajtkrém: 27 dkg reszelt sajt, 3 tojássárgája, 1 egész tojás, 4 dkg liszt, 2 dl tej, só.


Ezeket a hozzávalókat sűrűre főzzük és teljesen kihűtjük. Mikor teljesen kihűlt, 10 dkg vajjal habosra kikeverjük a sajtkrémet. A krémet nyomózsákkal a tésztákba töltjük és a rolók végeit reszelt sajtba mártjuk.










Illéskrisz Konyhája 


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, a vajas tésztával még jobban is tetszik, mint a levelessel! :)

    VálaszTörlés
  2. Csodás!
    De hol lehet az én rolo formám?!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett. Csak úgy kinálja magát,de sajnos nem érem el:))

    VálaszTörlés
  4. Finom lehetett, és nagyon jól néz ki. Nekem nem lenne türelmem formára tekergetni a tésztát az biztos (igaz nincs is ilyen formám).

    VálaszTörlés
  5. Hankka!

    Mindkettővel nagyon finom, nem tudnék választani melyik a jobb... :o)

    Márta!

    Ha nem találod, akkor leleményes háziasszonyok kimustrált seprűnyélből megoldották a férj segítségével... Alufóliával betekerték, leolajozták és máris mehetett a tészta csavarás... :o)

    Böbe!

    Számtalan esetben én is így járok más blogokon a finomságokkal... :o)

    Maria!

    Hidd el, a tekergetés a legkönnyebb fázisa a munkának. De tényleg! :O) Az előbb írtam, ha nincs formád, seprűnyél biztos akad...


    VálaszTörlés
  6. Nem küldenél nekem egy keveset? Imádom!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta es finom a sajtkremes tolcsered. Igazan mutatos, es szepen sikerult!

    VálaszTörlés
  8. Én a rolót nagyon imádom, de teljesen úgy érzem, ahogy leírtad, hogy vagy a tésztája nem jó (mert pl. nagyon száraz vagy régi), vagy a krém tiszta vaj ízű. :/ Épp emiatt tetszik, amit kipróbáltál, így legalább tudjuk előre, hogy finomat eszünk. :o)

    VálaszTörlés
  9. Annyira örülök,hogy rátaláltam a blogodra, mert nemcsak finom receptekkel, hanem csodás fotókkal is kényeztetsz! És ezen még a vízjel sem ront, bár elég szomorú, hogy erre kellett kényszerülnöd...
    Ugye nem baj, hogy szólok: van egy fölösleges s betű a címedben..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg örülök, hogy rám találtál! :o) Ó, köszi, már töröltem is az s betűt...

      Törlés