"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. november 9., péntek

FONOTT HOT DOG

















Egy általam igen kedvelt kisebb "közért" láncban kapható egy 5-ös csomagolású virsli, ami azon túl, hogy nagyon finom még drágának sem mondható, sőt... Szinte mindig van itthon belőle, mert tényleg jó a minősége és roppanós úgy, mint a "régi időkben". Rájöttem, nem kísérleteztem a többet a virsli vásárolgatással, mert rendszerint alul maradnak, az előbb említettnél. Mivel betáraztam belőle a napokban, arra gondoltam, hogy készítek belőle Hot Dog-ot. Tudtam, hogy ízleni fog a családnak, mert hamar elfogyott...



Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 2,5 dl langyos tej, 2 dkg friss élesztő, 2 csapott evőkanál cukor, 1 kávéskanál só, 1 evőkanál tejpor, 5 dkg olvasztott vaj, 10 db virsli. A lekenéshez: 1 felvert tojás.



A tészta hozzávalóiból rugalmas tésztát gyúrunk, / ha a liszt kíván még egy kis tejet, akkor tegyünk bele "kortyonként" adagolva... / majd letakarva, meleg helyen a kétszeresére kelesztjük. Miután megkelt, lisztezett lapra borítjuk, lazán átgyúrjuk, majd 10 egyenlő részre elosztjuk a tésztát. Mindegyik tészta darabot oválisra kinyújtjuk, kb. akkorára, mint a virslink hosszúsága. Középre tesszük a virslit, majd mindkét oldalon, rézsútosan bevagdossuk a tészta széleket. Az így kapott "füleket" felváltva a virslire hajtogatjuk. Úgy fog kinézni, mintha megfontuk volna a tésztát.








A fonott hot dogokat sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk és egy 1/4 órát letakarva pihentetjük. Ez után lekenjük őket a felvert tojással, és mehetnek az előmelegített, 175 C-os sütőbe. Kb. 20 perc alatt szép pirosra sütjük őket. Mártásokkal, és friss zöld-félékkel forrón tálaljuk. Nagyon finom és laktató reggeli, vagy uzsonna féleség...









Illéskrisz Konyhája




19 megjegyzés:

  1. Meseszépek! Nagyon tetszik a hosszúkás tálaló is amin vannak. Elárulod, hogy milyen fajta a virsli?

    VálaszTörlés
  2. Nálatok most kezdődik a reggel, itt meg nálunk meg már késő van, éjfél után, és már készülők aludni menni, de pont most vettem észre az uj postodat...sajno én meg lemaradtam a kommentekkel ezen a héten de ezt a guszta hot-dog-ot nem tudom el mulasztani. A tészta formája nagyon kivánatos és szép. Én szeretném bele mártogatni jó kis csiéős mustárban! Nagyon finom lehetett, az el is hiszem!

    VálaszTörlés
  3. Annyira gusztusos! Én is megcsinálom a hétvégén. Köszi az ötletet.:-)
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  4. Kriszti, ez már megint gyönyörű. Pedig amúgy egyszerű, - mostmár, hogy láttam hogy csináltad. Még a legegyszerűbb dolgokat is olyan szépen tudod elkészíteni és tálalni, hogy az embernek leesik az álla. Rengeteg örömét lelheti a Családod a konyhaművészetedből - mert ez már az!!

    VálaszTörlés
  5. Remek ötlet! Ezt a technikát már láttam krokodilnál, de így, hotdognak is verhetetlen!

    VálaszTörlés
  6. Édeskonyha!

    Ez a virsli a Penny market-ben kapható, Dárdás ínyenc néven, 5-ös fólia csomagban. Nekünnk nagyon ízlik... A tányér pedig egy hosszúkás süteményes. Köszi!

    Elisabeth!

    Köszönöm! Itthon csak én szeretem a különleges mustárokat, a többiek leragadtak a sima klasszikus mustárnál. Ami a képen látható mustár, az egy Dijoni fajta, hihetetlenül csípős ízzel. sejtem, ilyenre gondoltál... :o)

    Anikó!

    Nagyon szívesen, örülök, hogy ötletet adhattam! :o)

    Maria!

    Köszönöm a kedves szavaidat, hízelgőek a szívemnek. A családom rendkívül értékeli a konyhai tevékenységemet, csak a fotózásnál vadulnak meg, hogy hagyjam már abba és tálaljak... :o)

    Gionetta!

    Régen sütöttem "Kígyórétest", onnan jött az ötlet a fonásra... Köszi! :o)

    VálaszTörlés
  7. Én nem ismertem ezt a virslit, gyorsan utánanéztem...
    http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/nagy-virsli-teszt/

    Egész jó minősítést kapott. :-)

    Sajnos tényleg művészet finom virslit találni. Én a Wiesbauert szoktam venni (horror áron), vagy a Lidl-ben a német Bécsi virslit. Inkább kevesebbet, de finomat eszünk.

    Kérdésem: mennyire lesz édeskés a tészta a két ek. cukortól? Olyan molnárka-szerű...? Én kifejezetten szeretem az édeskéset sonkához, akár virslihez is, de a családom többi része finnyás... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amióta rátaláltam erre a virslire, azóta nem veszek mást. A tészta nem lesz édes, valóban olyan "molnárka" íze lesz. Kicsit édes, kicsit sós. A virslivel nagyon jó ízt alkot. :o)

      Törlés
  8. Fantasztikusan ötletes és nálunk is borítékolható a sikere, mentettem is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos sikere lesz! Süsd meg a családnak! :o)

      Törlés
  9. Szuperek lettek! Ezek a péksütemények a legjobb pékeket is lepipálnák. :))))

    VálaszTörlés
  10. Csodálatosak! MI is szeretjük a virslit, főleg, ha valamilyen tésztába be van öltöztetve és még mártogató is van mellette:) Csuda gyönyörűek és guszták ezek a fonottkák. Egyszer belevágok!

    VálaszTörlés
  11. Elképesztő, hogy a legegyszerűbb ételt is milyen gyönyörűségesen tudod előállítani!

    VálaszTörlés
  12. Oh my! Absolutely gorgeous! A clever idea!!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon kínálja magát ez a szép hot dog ! Ügyes vagy nagyon!:)

    VálaszTörlés
  14. Kriszti! Ennek ugyanakkora sikere lesz, mint a Lábtörlőnek, ami szintén Tőled származik. Köszönöm és gyönyörű!:)
    Puszi: sherpa

    VálaszTörlés
  15. Uhhh!!! Frenetikus ötlet. Már alig várom, hogy bevessem a konyhámba, lehet épp ma lesz a napja. Köszönöm az ötletet!!

    VálaszTörlés
  16. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! :o) Próbáljátok ki, nagyon fincsi!

    VálaszTörlés
  17. Nagyon jól néz ki! Igaz most virsli nincs itthon, de biztos hogy kipróbálom nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés