"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. október 29., hétfő

PAPÍRBAN SŰLT BATYUS HÚS


















A héten szabadságon vagyok, mert őszi szünet van a suliban. Ilyenkor jut jobban idő mindenre és a fantáziám is jobban szárnyal a konyhában... Vettem szép karajt a hét végén, de még nem volt eldöntve, hogy mi is fog majd belőle készülni. Ebben a zord, nyirkos időben, kicsit a nyári ízekre vágyva készült el, ez a finom húsétel. Parázson, fóliában ildomos ezt a kertben elkövetni, de most tökéletes volt a konyhai tűztér is hozzá. Ez egy alap történet, hiszen az  ízlésünknek, csak a csillagos ég szabhat határt. Többféle húsból, körettel illetve fűszerezéssel készülhet, attól függetlenül mi van otthon, vagy mire vágyunk. Leírom, én hogy készítettem el...



Hozzávalók 4 személyre: 8 szelet karaj, 2 nagy fej vöröshagyma, 1 paprika, esetleg 1 chili paprika, 4 nagyobb burgonya, 20 dkg bacon szalonna, 1 rúd vékony csípős kolbász, só, bors, pirospaprika.








A húst kiklopfoljuk, majd fűszerezzük sóval, borssal és egy kevés pirospaprikával. A burgonyát  a hagymát és a paprikát vastagabb karikákra felvágjuk, a kolbászt pedig vékonyabb szeletekre... Négy tepsi méretű sütőpapírt előkészítünk, majd az egyik felére sorban lerakjuk a hozzávalókat. Szalonna-burgonya-hagyma-paprika-hússzelet-hagyma-kolbászkarika-fűszerek, ha nincs gyerek, akkor jöhet a chili paprika is. Mikor megvagyunk vele, akkor ráhajtjuk a papír másik felét, majd az egyik végétől haladva, szépen felcsavarjuk a papírt kőrben. Én, "biztos ami biztos" alapon, megtűztem pár helyen tűzőgéppel, nehogy elillanjon belőle a finom szaft és a gőz... Gáztepsire rakosgattam a csomagokat, majd állni hagytam egy órát, hogy az ízek, össze érjenek benne.








Forró sütőben kb. 200 C-on, egy órát sütöttem a papír-batyukat. Mikor megsültek, a batyuk tetején hasadékot vágtam, majd tányérra csúsztattam őket. Csalamádéval tálaltam. Nagyon finom volt...









Illéskrisz Konyhája




8 megjegyzés:

  1. Ez a papíros sütés nagyon tetszik nekem! Csodára gusztusos ez az étel, feltétlenül ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretjük mi is az ilyen egybesütött husikat. Nagyon guszta, jó nagyok nyelek, és lehet el is csenem az egyik batyucskát.:)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom lehetett Kriszti! Én is csináltam hasonlót már, csak én nem személyenként csomagoltam be, hanem egy nagy borítékba és csak zöldségek voltak a karaj mellett. (Sütőpapírban sült karajszeletek). A Tied még finomabb lehetett!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Hűűűű,aztamindenit! Ez nagyon jól néz ki! Most nagyon éhes lettem...

    VálaszTörlés
  5. Ez a papiros történet nagyon tetszik, csak el ne felejtsem! Szívesen lennék ebédvendéged! :)

    VálaszTörlés
  6. Mint a tarackos szendvicsünk. Csak azt szabadtűzön szoktuk sütni. Nagyon finom. Csak ajánlani tudom!

    VálaszTörlés
  7. Ezt én most olyan szívesen elfogyasztanám, csodálatos!! :P

    VálaszTörlés
  8. Lányok!

    Köszi a hozzászólásokat! Olyan pofon egyszerű étel és agyonra variálható... :o)

    VálaszTörlés