"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. október 28., vasárnap

MELBA

















Utoljára három éve készítettem el ezt a sütit. Azóta feledésbe merült, pedig igazán nagyon finom és dekoratív édesség. Egy Kiskegyed c. újságban találtam anno, és akkor rögtön megsütöttem. Nagyon ízlett, ezért el is tettem a receptjét. Úgy látszik jó mélyre került, mert azóta sem láttam... De szerintem ha nagyon neki állnék keresgélni a sok száz eltett újság és recept között, biztos, hogy a kezembe akadna egy idő után. Véleményem szerint, egy ünnepi asztalon is simán megállja a helyét. Az édes diós tallér, a kesernyés csokoládé krém és a savanykás meggy, tökéletes harmóniát alkot benne...



Hozzávalók a diós tésztához: 4 db. tojásfehérje, 16 dkg porcukor, 13 dkg őrölt dió, 5-6 ek. zsemlemorzsa, csipet só. A fehérjéket habbá verjük a csipet sóval, utána hozzákeverjük a cukrot és addig keverjük, míg fényes sima nem lesz. Ez után hozzáadjuk az őrölt diót, a zsemlemorzsát és ezzel is elkeverjük laza mozdulatokkal. Sütőpapírral kibéleljük a tepsit, majd diónyi halmokat rakunk egymástól 2-3 cm-re és kicsit ellapítjuk kőr alakúra, nem kell nagyon, mert a mlegtől úgy is ellapul. Forró sütőben, 175 C-on kb. 10 perc alatt világosra sütjük. Picit hülni hagyjuk és utána éles késsel, óvatosan leválasztjuk a kisült lapokat a papírról. Ne várjuk meg míg teljesen kihűl, mert akkor könnyen törnek a lapok.

Krém:
25 dkg Mascarpone, 5-6 evőkanál cukor, 2-3 evőkanál keserű kakaópor. A hozzávalókat habosra keverjük, majd töltésig hűtőbe tesszük.

Összeállítás:
A diós korongokat megtöltjük a csokikrémmel, magozott meggyet rakunk rá, megszórjuk őrölt mandulával / dióval, mogyoróval /, majd megspricceljük egy kevés olvasztott keserű csokival. A tálalásig hidegre tesszük.









Illéskrisz Konyhája




10 megjegyzés:

  1. Hűha de finomnak néz ki! Tényleg szuper harmónia lehet a 3 együtt! Nyami:)

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem ezt nagyon tudnám szeretni!!

    VálaszTörlés
  3. Annyira jól néz ki,rögtön beleharapnék,külön gratulálok minden képedhez,nagyon tetszik a tálalásod!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fincsi lehet, szóval szerintem ki is fogom próbálni. Annyira guszta!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek:) Nálunk Melbának a egy sütivel, öntetekkel tálalt fagyit neveznek:)

    VálaszTörlés
  6. Még nem ismertem eddig ezt a csodás sütit, valóban nagyon dekoratív:)Szinte már karácsonyi hangulatom támadt tőle, nagyon eltudnám képelni az ünnepi asztalon:)

    VálaszTörlés
  7. Jaj, de szépek!!!! Az én hangulatomat is emelte :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek és biztosan finom is:)Megjegyezve:) A villáid pedig....

    VálaszTörlés