"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. október 4., csütörtök

JÉRCEMELLES PÁSZTORTARHONYA













Bográcsban a legfinomabb, de most jó idő és bogrács híján a konyhámban készült. Azért felettébb finom lett, de a füst és a pernye csodákra képes a natúr tűzön... Nagyon egyszerű, igazi magyaros étel. Ha megszokott módon készül, akkor szárazkolbász kerül bele, ha nem megszokott módon, ahogy most nálam, akkor pedig jércemell. Kovászos uborkával és egy karéj ropogós kenyérrel tálaltam. Falták...


Hozzávalók: 1 jércemell, 1 nagyobb fej vöröshagyma, 10 dkg füstölt szalonna, 1-1 paprika és paradicsom, 3 szem nagyobb burgonya, 1/2 kg tarhonya, só, bors, pirospaprika.



A szalonnát felkockázzuk és kisütjük egy kissé a zsírját. A hagymát üvegesre pároljuk benne, majd beledobjuk az előzőleg apró kockára felvágott paprikát és paradicsomot. Közben a húst megmossuk, gyengén besózzuk és azt is felkockázzuk. A húst a hagymás alaphoz adjuk. Addig sütjük, kevergetjük, míg kifehéredik. Sózzuk, borsozzuk és meghintjük bőven pirospaprikával. Hozzáadunk egy kevés vizet, majd mérsékeljük alatta a tüzet. Közben a burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk és a húsos alaphoz adjuk. Beleszórjuk a tarhonyát is, majd annyi vízzel, amennyi a tarhonya másfélszerese, felöntjük az ételt. Utána ízesítjük sóval, majd megkeverjük. Ezután fedővel letakarjuk és lassú tűzön készre főzzük a tarhonyás ételt.










Illéskrisz Konyhája



20 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom étel. Volt alkalmam a nyáron bográcsban főzni egy jó nagy adaggal, hát sikere volt ám :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Nemrég én is főztem hasonlót, de mégis mást :) Nálam a paprika és paradicsom volt a több, és a tarhonya kevesebb :)

    VálaszTörlés
  3. Úúúú de éhes lettem és milyen régen ettem tarhonyát....

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kriszti!

    Megint nagyon szépet fotóztál, innen is étvágygerjesztő!

    Az a pirospaprika fűszertartó ugye?
    Hol lehet ilyet szerezni, műanyag, vagy porcelán? No és mi van benne? Chilipor?

    Köszöni Mariann!
    Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy paprika alakú porcelán fűszeratrtó. A zöld csumája levehető. Igen, chili paprika van benne. A Vámházkörúti nagy csarnokban vettem. :o)

      Törlés
  5. Meghoztad hozzá a kedvem rendesen!

    VálaszTörlés
  6. Én is szoktam készíteni, de kolbásszal, szalonnával.Hússal még nem készült, de jó ötlet nagyon!!:-)A fotók szépek, mint ahogy már megszokhattuk tőled!:-)))

    VálaszTörlés
  7. Jaj, de jó, hogy eszembe juttattad! Már 1000 éve nem csináltam és van egy rakás házi tarhonyám. Hogy tönkre ne menjen, lesz ez belőle, pipihusival! ;-)

    VálaszTörlés
  8. Megvan a holnapi ebéd! De jó! És a fotók is mindig remekek.:-) Köszi Kriszti!
    Bár lehet még a hétvégén csináljuk meg, bográcsban.;-)

    VálaszTörlés
  9. But it's real the white pepper ????

    VálaszTörlés
  10. Az egyik kedvencem, és irtó jól néz ki nálad. :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon megkívántam, rég nem ettem tarhonyát. Ez azt jelenti, hogy hétvégén tarhonyát kell készítenem, az egész család szereti. Bográcsban én is jobban el tudnám képzelni, de megelégszem a fazékkal is:)

    VálaszTörlés
  12. Azon bizony nem csodálkozom hogy falták, mert olyan, de olyan guszta!!! Sajnos vége a bográcsos időnek, pedig a nyáron sokszor bográcsoztunk mi is.

    VálaszTörlés
  13. Köszi Kriszti!
    Hazafelé megnézem, gondolom az emeleten lehet valahol ilyet kapni ugye?
    Mariann voltam.

    VálaszTörlés
  14. Annyira imádom! Sajnos ritkán készül nálunk, mert a férjem kevésbé szereti a tarhonyát... A képek láttán most jó nagyokat nyelek. :)

    VálaszTörlés
  15. IMÁÁÁÁDOM!!! Kenyér nélkül így ahogy van! :))

    VálaszTörlés
  16. IMÁDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, ugye! Hát én is így vagyok vele!!! :o)

      Törlés