"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. október 23., kedd

FEHÉR PASZULYLEVES BURGONYÁVAL



















Szeretjük a tartalmas leveseket, legyen az húsos vagy a nélküli, mindegy... Leves szinte mindig van nálunk, csak úgy lehet teljes egy "komplett" ebéd. Ma viszont csak levest gondoltam főzni. Jó forrót, laktatót és pikánsat. Ez csak úgy jött a gondolataimba, ezt kellett megvalósítanom. Palóc-földre "mentem", és elhoztam onnan egy finom, savanykás, babos-burgonyás levest. Sosem főztem még ilyet, de ezentúl biztos a repertoáron lesz, mert annyira ízlett mindenkinek. Krémes, selymes, savanykás és tényleg igen laktató leves lett. Jól esett, hamar elkészült és finom volt...


 Hozzávalók: 1 doboz fehér gyöngybab konzerv, 3 nagyobb burgonya, 1 db fehérrépa, 3 babérlevél, 2 gerezd fokhagyma, 1 csokor petrezselyemzöld, 1/2 citrom leve, 2 dl tejföl, 2 dl főzőtejszín, 1 evőkanál étkezési keményítő, só.



A burgonyát meghámozzuk, majd felkockázzuk. Sós vízben amennyi bőven ellepi, feltesszük főni. Babérlevéllel, fokhagymagerezddel és sóval ízesítjük. Mikor már majdnem megpuhult a burgonya, akkor  hozzáadjuk a leszűrt és átöblített konzerv babot. Pár perc alatt, összefőzzük az egészet. Közben kikeverjük a tejfölt a főzőtejszínnel és a keményítővel. Mikor megfőtt a leves, behabarjuk a tejfölös habarással. Ízesítjük a levest a citrom levével és az aprított petrezselyemmel. Forrón, tejföllel megkoronázva tálaljuk.










Illéskrisz Konyhája





8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Finom lehetett és laktató! A mai napon minálunk is bab volt csak tarka és szintén zöldséggel, én imádom soletként így feléből készítettem azt!

    VálaszTörlés
  2. Biztos, hogy finom:) Így együtt még én sem ettem, de kifogom próbálni. Mi is nagyon szeretjük az ilyen tartalmas leveseket:)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a fehér konzerv babot én is nagyon szeretem, praktikus és nagyon finom is:) Jó ez a leves, nálunk régen karácsony előtt volt ilyen leves mindig.

    VálaszTörlés
  4. Én nem vagyok nagy leveses, de a férjem nagyon tudná értékelni! Ha hazajön meg is csinálom neki...

    VálaszTörlés
  5. Milyen hangulatosak a képek! Szeretem ezt a paszulylevest, bár én nem készítettem még, Anyukám szokta. Finom. :P

    VálaszTörlés
  6. Éppen levesszezonra készülök! Vittem is olyan guszta! :)

    VálaszTörlés
  7. Sosem párosítottam a paszulyt krumplival de én szívesen megkostólnám, ez csak finom lehet.

    VálaszTörlés
  8. Kriszti, ez az egyszeru kis leves, az en sztilusom amifele keppen en is fozok sok fajta suritett leveseket. Csodalotos foto beallitasok amire en nem is veszek idot es figyelmet; de te mindent olyan szep ossze allitasz...szivesen megnagyitanam ezt a fotot es a konyha falra feltennem! Puszi,

    VálaszTörlés