"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. október 14., vasárnap

CECEI TÖLTÖTT RÁNTOTT PAPRIKA














Valamikor a TV. paprika műsorában láttam ezt a receptet. Egy "gasztro-túra" műsor alkalmával mutatták be Magyarország térségeit, és az adott helység híres ételeit. Sokféle különleges dolgot készítettek akkor paprikából, az egyik volt, ez a töltött-rántott paprika. Nagyon megtetszett, már akkor tarsolyba tettem a receptjét, hogy valamikor majd én is elkészítem. Ez a valamikor, most jött el... Fasírtot terveztem mára, így a fele mennyiségű húsból, paprikákat is betöltöttem. Nagyon finom, különleges ízű étek. Aki szereti a sült paprika ízét, annak biztos fog tetszeni ez a recept.



Hozzávalók: 1/2 kg darált sertés hús, 4-5 db. TV. paprika, 1 kis fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tojás, 2 zsemle, só, bors, csipet őrölt chili paprika.



A paprikákat megmossuk, kicsumázzuk majd szárazra törölgetjük. A zsemléket vízben megáztatjuk, majd alaposan kinyomkodjuk. A hagymát apró kockára felvágjuk, a fokhagymát áttörjük. A darált húshoz adjuk a tojást, a hagymákat, a kinyomkodott zsemléket és a fűszerereket. Alaposan kikeverjük a masszát. A paprikákat megtöltjük a hússal, majd egy éles késsel hosszában félbevágjuk. A szokásos módon bepanírozzuk a töltött paprikákat, és bő, forró olajban arany barnára megsütjük őket. Lassan kell sütni, hogy teljesen átsüljenek. Mikor kisültek konyha papírszalvétára szedjük és leitatjuk róla a felesleges zsiradékot. Petrezselymes burgonyával és tartármártással tálaljuk az ételt.










Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. A főzött töltött paprikát nem szeretem, de a sült paprikát igen. Nekem ízlene, de hogy a családnak nem ,abban biztos vagyok sajnos. A te gyerekeid megették vagy inkább fasírtot ettek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ille!

      Köszönöm! :o)

      Trollanyu!

      Én a töltött paprikában is megeszem a paprikát, de héját lehúzom. Így sülve is finom volt. A gyerekek csak simán fasírtot ettek... Sokan nem szeretik a főtt vagy a sült paprikát.

      Törlés
  2. Már ez előbb is megcsodáltam ezt a finomságot de írni nem tudtam!:( Biztos hogy kifogom próbálni legközelebb ha fasírtot csinálok mert imádjuk a sült paprikát!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!! Mintha én is láttam volna azt a műsort, jó hogy te elraktároztad ezt a receptet. Fasírt már régen volt, így éppen itt az ideje, és akkor néhány paprikával én is megcsinálom, de biztosan ízleni fog.

    VálaszTörlés
  4. Főve én sem szeretem a paprikát, de rántva lehet hogy megenném...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, ötletes, még nem hallottam a paprika ily módon való elkészítéséről :) De tetszik, szívesen megkóstoltam volna, mert nekem jöhet a paprika sütve, főve egyaránt :) De a töltött paprikánál én sem eszem meg a héját, mert megakad a torkomon :))

    VálaszTörlés
  6. Nekem tetszik a recept, nem tudom a család mit szólna hozzá.

    VálaszTörlés
  7. Nekem ízlene. bár ez attól függ, milyen kedvem van. :-))

    VálaszTörlés
  8. Nem csak töltött, de még rántott is. Nagyon, de nagyon guszta, és finom lehetett!
    Imádom a szép sárga és piros paprikáidat is:)

    VálaszTörlés